Kaunter JPJ di pejabat pos sudah kembali beroperasi

Kaunter JPJ di pejabat pos sudah kembali beroperasi

Semalam Pos Malaysia telah mengeluarkan satu notis pengumuman yang menyatakan semua pejabat pos dan cawangan Pos Laju yang berada di lokasi yang sudah beroperasi dan boleh diakses (bangunan komersial dan pusat beli-belah) sudah dibuka bermula 4 Mei. Sebelum ini yang dibuka cuma pejabat pos yang berada di lokasi sendiri.

Selain daripada itu, notis tersebut turut menyatakan bahawa servis Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), yang termasuk pembaharuan lesen dan cukai jalan juga telah disambung semula. Ini berikutan pengumuman PKPB yang membenarkan hampir semua sektor ekonomi beroperasi semula.

Bagi memastikan kesihatan dan keselamatan pelanggan, pihak Pos Malaysia akan melaksanakan langkah-langkah pencegahan yang digariskan semasa PKP di setiap cawangan pejabat pos dan Pos Laju, termasuk pemeriksaan suhu, penjarakan sosial dan pemakaian topeng muka.

Kaunter JPJ di pejabat pos sudah kembali beroperasi

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, cawangan JPJ di seluruh negara sudah kembali dibuka, tetapi hanya untuk urusan kenderaan komersial, terutamanya kenderaan perkhidmatan awam, barangan dan pelancongan. Urusan yang melibatkan kenderaan persendirian, teksi dan e-hailing masih lagi tidak dibuka.

Sekiranya lesen atau cukai jalan sudah tamat tempoh, anda boleh mengambil alternatif menggunakan perkhidmatan MyEG ataupun jika tidak, anda masih dibenarkan untuk memandu sehingga 12 Mei dengan syarat mempunyai insurans yang sah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Kassim Bin Dol on Aug 04, 2021 at 5:10 pm

    Does Pos Malaysia offer financial service such as epay or pre paid card?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required