Bridgestone Potenza Adrenalin RE004 kini di Malaysia – harga bermula RM300, untuk rim 15 hingga 17-inci

Bridgestone Malaysia telah mengumumkan bahawa “tayar sport premium untuk jalan raya”, Porenza Adrenalin RE004 kini sudah mula dijual di Malaysia, bagi menggantikan Potenza Adrenalin RE003 sebelum ini. Menurut jenama tayar dari Jepun itu, tayar baharu ini akan menjanjikan “lebih keseronokan memandu dengan pengendalian maksimum dan responsif tinggi pada permukaan kering dan basah”.

Bridgestone turut menyatakan Potenza Adrenalin RE004 ini menawarkan pengendalian yang baik pada permukaan kering dan membrek ketika basah, dalam masa yang sama mematuhi standard EDE R177-02, iaitu peraturan antarabangsa yang diwujudkan oleh Suruhanjaya Ekonomi Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu untuk Eropah (UNECE) yang memantau emisi bunyi, rintangan golekan dan prestasi basah sesebuah tayar.

Tayar baharu ini juga didakwa lebih baik dari versi sebelum ini (RE003 masuk ke pasaran Malaysia pada 2015), di mana dalam ujian dalaman yang dibuat, pengendalian kering dan respon permulaan adalah perkara yang paling banyak menunjukkan peningkatan, diikuti oleh prestasi ketika cuaca basah.

Bridgestone Potenza Adrenalin RE004 kini di Malaysia – harga bermula RM300, untuk rim 15 hingga 17-inci

Manakala keselesaan memandu turut sedikit lebih baik dari sebelum ini, serta kadar kesenyapan dan juga tahap membrek ketika kering adalah masih sama seperti RE003. Ujian ini dilakukan di Thailand dengan menggunakan Honda Civic FC. Keputusan penuh boleh anda rujuk menerusi carta rajah di atas.

Sekali tengok, bunga tayar “Berbentuk-A” pada RE004 ini kelihatan hampir sama dengan RE003. Tetapi ia sebenarnya menampilkan alur-alur bunga yang lebih banyak bagi memberikan prestasi mengambil selekoh dan membrek yang lebih baik, serta hadir dengan blok-blok penghubung yang lebih kuat untuk memberikan kadar sensitif yang lebih baik dalam masa yang sama mengurangkan pergerakan yang tidak perlu pada kelajuan tinggi.

Potenza Adrenalin RE004 ini juga tampil dengan bahu tayar yang lebih lebar bagi memberikan titik sentuhan lebih banyak dengan permukaan jalan, membolehkan agihan tekanan lebih tinggi serta memberikan tahap prestasi yang lebih konsisten, dakwa Bridgestone.

Bridgestone Potenza Adrenalin RE004 kini di Malaysia – harga bermula RM300, untuk rim 15 hingga 17-inci

Tayar baharu ini dihasilkan dengan kompaun campuran baharu, menampilkan silika yang dapat diadun dengan lebih sekata, memberikan prestasi kering dan basah lebih baik dan juga rintangan golekan yang lebih rendah untuk kadar efisien yang lebih baik.

Bridgestone Potenza Adrenalin RE004 kini sudahpun boleh dibeli di semua pengedar bertauliah Bridgestone di seluruh Malaysia. Sebanyak 17 saiz berbeza boleh dipilih oleh pembeli untuk kegunaan rim berdiameter 15 hingga 17-inci. Ia dijual pada harga bermula RM300 hingga RM852 seunit. Lebih perincian tentang harga boleh anda rujuk pada carta dalam galeri di bawah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required