ERL atur semula jadual perkhidmatan mulai 23 Mei ini

ERL atur semula jadual perkhidmatan mulai 23 Mei ini

Express Rail Link Sdn Bhd (ERL) akan mengatur semula jadual perkhidmatan kereta api mulai Sabtu ini, 23 Mei 2020, untuk baki tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB). Langkah ini diambil untuk memenuhi keperluan semasa para penumpang.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh ERL, KLIA Ekspres dan KLIA Transit kini beroperasi sebagai perkhidmatan gabungan mulai 6 pagi hingga 11.10 malam setiap hari. Di mana kekerapan tren setiap 30 minit semasa waktu puncak pada hari biasa dan setiap 60 minit di luar waktu puncak, hujung minggu dan cuti umum.

Walau bagaimana pun, ERL turut memaklumkan tiada perkhidmatan tren sebelum jam 6 pagi dan selepas tren akhir berlepas pada jam 11.10 malam.

ERL atur semula jadual perkhidmatan mulai 23 Mei ini

ERL turut menambah, masa perjalanan antara KL Sentral dan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) adalah 35 minit, KLIA2 (39 minit) dan di KL Sentral, semua pelepasan dan ketibaan akan melalui stesen Transit KLIA.

“Jadual perjalanan akan dikaji semula secara berkala dan disesuaikan jika perlu agar memenuhi bilangan penumpang yang semakin meningkat. Jadual baharu ini juga akan diterbitkan sebelum dilaksanakan setelah berunding dan mendapat kelulusan pihak berkaitan,” ujar kenyataan terbabit.

Sebelum ini, ERL telah menggantung semua operasikan sejak 4 April lalu susulan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Walau bagaimana pun, sebulan kemudian, ERL menyambung semula perkhidmatannya mulai 4 Mei 2020 dengan waktu perjalanan operasi tren yang terhad.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required