Datuk Seri Syed Zainal Abidin bersara dari Petronas

Datuk Seri Syed Zainal Abidin bersara dari Petronas

Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir telah pun bersara dari jawatannya sebagai Pengarah Bukan-Bebas dan Bukan-Eksekutif di Petronas Dagangan Berhad (PDB), berkuatkuasa semalam, seperti mana yang diumumkan oleh syarikat tersebut yang turut tersenarai dalam Bursa Malaysia.

Sebelum itu, Syed Zainal Abidin telah dilantik sebagai Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif PDB, berkuat kuasa 1 Jun 2018. Kemudian melepaskan jawatan berkenaan sebelum dilantik semula sebagai Pengarah Bukan-Eksekutif dan Bukan-Bebas, berkuat kuasa 1 Januari 2020. Malah beliau juga pernah memegang jawatan penting di beberapa buah syarikat korporat lain termasuk Perodua dan Proton sebelum menyertai PDB.

Seperti yang didedahkan pada Disember tahun lalu, Azrul Osman Rani yanng kini memegang jawatan sebagai Pengarah Urusan dan CEO PDB berkuatkuasa 1 Januari 2020. Sebelum itu, Azrul mengetuai jabatan pembangunan komersil di Petronas Refinery & Petrochemical Corporation (PRPC), dan pernah dilantik sebagai CEO di PRPC Utilities and Facilities.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required