Letupan di kilang Honda di Jepun, dua pekerja cedera

Letupan di kilang Honda di Jepun, dua pekerja cedera

Salah satu kilang Suzuka milik Honda di Jepun, telah mengalami insiden letupan kelmarin yang mengakibatkan dua pekerjanya cedera akibat melecur dan telah dihantar ke hospital untuk rawatan lanjut.

Menurut laporan Reuters, polis negara berkeaan berkata, letupan pada bod suis itu terjadi pada jam 9:15 pagi (waktu tempatan) di kilang yang terletak di daerah Mie. Kedua-dua pekerja yang tercedera itu sedang memeriksa bod suis berkenaan sewaktu insiden berlaku. Jurucakap Honda berkata pihaknya sedang menyiasat punca insiden berkenaan.

Merupakan salah satu kilang produksi domestik Honda yang terbesar, kilang Suzuka berkenaan menghasilkan model termasuk siri kei car N-Box. Jurucakap kilang berkenaan pula berkata kilang terbabit akan beroperasi seperti biasa hari ini.

Ini merupakan insiden kedua yang menimpa kilang Honda sejak kebelakangan ini. Pada minggu lalu, kilang Honda menjadi sasaran serangan siber. Ia menyebabkan Honda menggantung produksi beberapa pengeluaran kereta dan motosikalnya di seluruh dunia, termasuk di USA, Turki, India dan Brazil.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required