Diskaun tambahan untuk Pas MyCity bagi pengguna rel, BRT di Lembah Klang 1 Julai-31 Dis – Prasarana

Diskaun tambahan untuk Pas MyCity bagi pengguna rel, BRT di Lembah Klang 1 Julai-31 Dis – Prasarana

Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana), pengendali perkhidmatan rel urban dan Bas Rapid Transit (BRT) di Lembah Klang, mengumumkan diskaun tambahan untuk pemegang Pas MyCity, pas perjalanan tanpa had satu hari dan tiga hari untuk semua perkhidmatan rel dan BRT Rapid KL.

Di mana pengguna semua perkhidmatan rel dan BRT Rapid KL boleh mendapat diskaun berkenaan dengan harga RM5 untuk sehari dan RM15 untuk tiga hari, mulai hari ini (1 Julai) hingga 31 Dis 2020.

Walau bagaimana pun, diskaun tambahan ini tidak termasuk harga kad Touch ‘N Go bernilai RM5, serta RM5 nilai dompet minimum yang perlu ada di dalam kad Touch ‘N Go. Pas MyCity ini boleh didapati di semua 122 stesen LRT, MRT, Monorel dan BRT.

“Kami berharap agar inisiatif ini dapat menyemarakkan aktiviti-aktiviti ekonomi dan perniagaan, khususnya di Lembah Klang dan Selangor,” kata Muhammad Nizam Alias, Ketua Pegawai Operasi Kumpulan (Operasi), Prasarana Malaysia Berhad.

Menurutnya lagi, pas MyCity ini juga diharap akan dapat membantu menjana semula sektor pelancongan domestik yang terkesan daripada wabak COVID-19 sejak Mac yang lalu.

“Rangkaian rel dan BRT Rapid KL bersepadu kami yang strategik, akan memberi para pengguna peluang menikmati perjalanan tanpa had secara meluas di sekitar Lembah Klang dan Selangor,” kata Muhammad Nizam lagi.

Maklumat lanjut mengenai Pas MyCity boleh didapati daripada kakitangan Rapid KL di mana-mana stesen rel atau BRT. Selain itu, anda juga boleh melayari media sosial Rapid KL atau laman web www.myrapid.com.my

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required