Lamborghini bakal tunjuk model baharu pada 8 Julai

Lamborghini bakal tunjuk model baharu pada 8 Julai

Lamborghini telah mengumumkan bakal memperkenalkan model baharu pada 8 Julai ini, dengan berkata, ia adalah “lebih awal daripada waktunya.” Walau bagaimana pun, pengeluar kereta Itali tersebut tidak memberikan sebarang perincian mengenai jentera tersebut, tapi kita bolehlah mengagak serba sedikit mengenainya.

Ini disebabkan beberapa minggu kebelakangan ini, Lamborghini telah menayangkan model SCV12, jentera hypwercar untuk litar yang dijanakan oleh enjin 6.5 liter naturally-aspirated V12 yang didakwa boleh menghasilkan kuasa hingga 830 PS (819 hp). Ia dipadankan dengan transmisi enam-kelajuan dari Xtrac yang menyalurkan pacuan ke roda belakang.

Foto model prototaip comouflaged ini menunjukkan SCV12 akan mengadaptasi lampu nyalaan siang LED baharu Lamborghini yang pertama kali dilihat pada Sián FKP 37, yang diberikan gaya terkini. Lamborghini berkata SCV12 akan diperkenalkan pada musim panas tahun ini, iaitu antara Jun hingga Ogos, jadi kita akan dapat menyaksikannya tidak lama lagi.

Lamborghini bakal tunjuk model baharu pada 8 Julai

Ada khabar angin mengatakan model Lamborghini baharu ini mungkin versi Spyder bagi Sián. Terdahulu, versi coupe pertama kali diperkenalkan di Frankfurt Motor Show tahun lalu dan ditetapkan sebagai model edisi terhad (hanya 63 unit sahaja yang dibuat) bagi jentera hybrid super sport ini hadir dengan kuasa 819 PS (807 hp).

Janaan kuasanya hasil e-motor yang dihamburkan oleh supercapacitor yang meledakkan enjin 6.5 liter V12, dipadankan dengan kotak gear ISR (Independent Shifting Rod) dan sistem pacuan semua-roda. Ia membolehkan Sián dipecut dari sifar ke 100 km/j dalam 2.8 saat dan mampu mencapai kelajuan maksimum melebihi 350 km/j. Apa pun, kita akan mengetahui model terbaharu yang bakal diperkenalkan oleh Lamborghini sedikit masa lagi.

GALERI: Teaser Lamborghini SCV12

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required