Vespa Sprint dan GTS Racing Sixties tiba di Malaysia – gaya inspirasi perlumbaan, harga RM19k dan RM31k

Vespa Sprint dan GTS Racing Sixties tiba di Malaysia – gaya inspirasi perlumbaan, harga RM19k dan RM31k

Pengedar rasmi motosikal Vespa di Malaysia, Didi Resources Sdn Bhd telah melancarkan siri istimewa Racing Sixties untuk model Sprint 150 dan GTS 300 HPE dengan harga masing-masing RM19,100 dan RM31,400 termasuk sekali dengan jaminan dua tahun atau 20,000 km.

Model siri Racing Sixties ini mengenakan ubah suai sporty hasil inspirasi daripada perlumbaan Gentleman Riders tahun 60-an, di mana Vespa juga dipilih sebagai jentera oleh pelumba. Selain kehebatan berlumba, perlumbaan ini juga mendapat perhatian kerana jentera dihias dengan penampilan yang unik dan menyerlah.

Ada dua warna yang ditawarkan untuk setiap model Racing Sixties moden ini iaitu hijau dan putih, dan masing-masing dihias lagi dengan grafik kuning dan merah. Rim diwarnakan emas manakala bahagian seperti tuil brek, pemegang belakang, pelindung ekzos, kemasan keliling lampu, peletak kaki dan cermin sisi yang biasanya berwarna krom diganti dengan warna hitam matte.

Melengkapkan penampilan keseluruhan model Racing Sixties ini adalah tempat duduk baru yang dibalut dengan kulit nubuck dan disalut dengan PVC untuk menjadikannya tahan cuaca, serta lencana Racing Series berhampiran kotak letak barangan.

Spesifikasi teknikal Sprint Racing Sixties masih sama seperti Sprint 150 yang berada dalam pasaran sekarang, iaitu menggunakan enjin satu silinder suntikan bahan api 154.8 cc i-GET 12.7 hp dan 12.8 Nm manakala GTS Racing Sixties pula menjadi model pertama yang tiba di Malaysia dengan enjin satu silinder suntikan bahan api 278 cc HPE baru yang mampu menghasilkan kuasa 22.8 hp dan 26 Nm tork.

Enjin ini lebih berkuasa berbanding enjin model GTS yang berada dalam pasaran Malaysia sekarang, sementara model GTS biasa (bukan Racing Series) dengan enjin HPE akan dilancarkan tidak lama lagi untuk pasaran Malaysia.

GALERI: Vespa Sprint Racing Series

GALERI: Vespa GTS Racing Series

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required