MotoGP siar siri dokumentari pasukan Petronas SRT

MotoGP siar siri dokumentari pasukan Petronas SRT

Sejak dunia ibarat terhenti seketika akibat daripada pandemik Covid 19 awal tahun ini, penganjur perlumbaan MotoGP, Dorna Sports telah menyiarkan pelbagai video melalui laman web mereka termasuklah siri yang memerlukan langganan sebelum ini diberikan percuma kepada orang ramai.

Ia memberikan peluang kepada peminat sukan ini untuk menonton pelbagai aksi, tetapi bagi kita sebagai rakyat Malaysia, ada sesuatu yang lebih istimewa. Dorna juga menyiarkan satu siri dokumentari berkenaan pasukan Petronas SRT yang kini sudah memasuki episod keenam.

Pasukan yang diketuai oleh Datuk Razlan Razali ini mula memasuki saingan Moto3 pada tahun 2015 diikuti Moto2 pada tahun 2017 dan akhirnya MotoGP pada tahun 2019. Barisan pelumba pula ada yang terdiri daripada pelumba tempatan dan ada juga pelumba dari negara lain.

Siri dokumentari ini melihat keadaan dari pelbagai aspek bermula dari suasana perlumbaan, kerja teknikal, latar belakang pelumba serta dalam siri terbaru, fokus kepada siapa sebenarnya Razlan sendiri.

Siri dokumentari ini juga menarik untuk ditonton kerana kita berpeluang untuk melihat bagaimana sebuah pasukan yang terlibat dalam semua kategori perlumbaan berprestij ini membuat keputusan penting seperti pemilihan tayar, bahagian teknikal lain, pemilihan pelumba dan bagaimana mereka mengatasi konflik.

Selain laman rasmi MotoGP, anda juga boleh menonton siri dokumentari ini melalui Youtube, dan melalui bahagian komen rata-rata ramai yang berbangga bagaimana sebuah pasukan dari negara kecil seperti Malaysia boleh berjaya mencapai tahap seperti ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required