Volkswagen Passat R-Line dibuka untuk tempahan – imej lebih sporty, harga jangkaan RM200k-RM210k

Volkswagen Passat R-Line dibuka untuk tempahan – imej lebih sporty, harga jangkaan RM200k-RM210k

Bagi yang berminat untuk memiliki Volkswagen Passat R-Line baharu, Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah pun membuka tempahan untuk model sedan ini. Menjadi model yang lebih sporty daripada Passat Elegance, Passat R-Line pemasangan tempatan (CKD) ini dijangka ditawarkan pada harga di antara RM200,000 hingga RM210,000.

Passat R-Line merupakan model R-Line kedua yang ditawarkan oleh VPCM selepas Golf R-Line. Ia tampil dengan kemasan yang sporty termasuk dengan padanan bampar hadapan dan belakang R-Line baharu, lencana sisi R-Line, kemasan krom dan rim aloi Verona bersaiz 19-inci.

Untuk ruang dalaman pula, kemasan R-Line dapat dilihat dengan jelas menerusi penggunaan kulit Nappa hitam gayaan karbon pada tempat duduk, stereng dan pedal sports aluminium.

Passat R-Line dikuasakan oleh enjin turbo 2.0TSI baharu yang mampu menjana 190 PS dan tork 320 Nm. Ia turut dipadankan dengan kotak gear klac berkembar basah direct shift (DSG) tujuh-kelajuan yang baru dan telah ditambah baik.

Dari segi ketersambungan pemandu, Passat R-Line dilengkapi sistem infotainmen Discover Pro Volkswagen bersama skrin sentuh bersaiz 9.2-inci. Ciri-ciri kemudahan termasuklah kawalan suara, gestur, skrin yang boleh dibahagikan kepada tiga bahagian dan Wireless App-Connect dengan Apple Car Play.

Aspek keselamatan turut dipertingkatkan melalui ciri Side Assist dengan jarak pengesanan 180 darjah sehingga 50 meter. Ciri Rear Traffic Alert pula memberi amaran kepada pemandu apabila mengundur keluar dari ruang parkir jika terdapat kenderaan yang mendekati pada sudut 90 darjah.

Passat R-Line didatangkan dalam enam warna iaitu tona metalik terdiri daripada Aquamarine Blue, Tamarind Brown, Manganese Grey dan Reflex Silver. Serta dua warna mutiara iaitu Deep Black dan Oryx White turut ditawarkan tanpa sebarang penambahan harga.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Autobahn on Aug 14, 2020 at 6:57 am

    Vw vs Bmw vs mbm
    Rm210 vs rm245k vs rm260k
    190ps vs 255ps vs 245ps
    Non premium vs premium vs premium
    Monthly payment difference rm200
    Here i help potential buyer make your decision

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required