Selepas diperkenalkan untuk pasaran Malaysia pada tahun 2018, Honda Vario kini dijual dengan grafik baru yang terdiri daripada warna Force Silver Metallic, Pearl Magellanic Black dan Sword Silver Metallic. Harga untuk Vario yang menggunakan tiga warna ini adalah RM7,499 sementara versi Repsol dijual pada harga RM7,699.

Vario 150 dikuasakan oleh enjin satu silinder 149.3 cc SOHC dengan sistem suntikan bahan api PGM-FI dan mampu menghasilkan 12.9 hp pada 8,500 rpm serta 13.4 Nm tork pada 5,000 rpm, dihantar ke roda belakang melalui transmisi automatik V-Matic.

Selain lampu yang kesemuanya menggunakan unit LED, skuter ini turut dilengkapi dengan sistem kunci pintar, butang pemula enjin, panel meter gabungan LCD dan digital, serta sistem idling stop (enjin mati ketika berhenti dan hidup semula secara automatik apabila pendikit dipulas).

Brek menggunakan unit cakera di hadapan dan dram di belakang. Tiada sistem ABS tetapi ia diganti dengan Combined Brake System (CBS). Kelengkapan lainnya adalah termasuk tangki bahan api 5.5 liter, ruang simpanan 18 liter bawah tempat duduk, fork teleskopik, satu penyerap di belakang dan rim 14 inci.

Harga yang diberitahu adalah tidak termasuk insurans serta cukai jalan, dan setiap pembelian datang dengan jaminan selama dua tahun atau 20,000 km (yang mana tiba terlebih dahulu).