PKPD: Sekatan jalan raya di 4 mukim di Kubang Pasu dan Padang Terap ditamatkan hari ini – Polis Kedah

PKPD: Sekatan jalan raya di 4 mukim di Kubang Pasu dan Padang Terap ditamatkan hari ini – Polis Kedah

Semalam, Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob telah mengumumkan
Perintah Kawalan Pergerakan Diperketat (PKPD) Bersasar Secara Pentadbiran di empat mukim di Kubang Pasu dan Padang Terap, Kedah ditamatkan hari ini. PKPD ini juga melibatkan Kampung Sanglang dan Kampung Tanah Timbul di Perlis.

Justeru, Ketua Polis Kedah, Datuk Hasanuddin Hassan turut memaklumkan sekatan jalan raya di empat mukim yang terlibat dengan PKPD di negeri berkenaan pada masa yang sama juga ditamatkan, laporan Berita Harian.

Sejak PKPD dilaksanakan di empat mukim berkenaan akibat wujudnya kluster Sivagangga yang menyebabkan wabak COVID-19 merebak di sana, sebanyak 10 sekatan jalan raya telah dibuka. Sekatan itu dilakukan bertujuan untuk mengelak sebarang aktiviti keluar masuk penduduk di kawasan PKPD secara pentadbiran, sekali gus mencegah penularan COVID-19.

Setakat ini, petugas Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) telah menyaring seramai 1,397 penduduk di Kampung Sanglang dan Kampung Tanah Timbul serta lebih 7,000 penduduk di Kubang Pasu dan Padang Terap.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required