Kerajaan sedang kaji bina Lebuhraya Seremban-Kemayan sebagai laluan alternatif ke pantai timur

Kerajaan sedang kaji bina Lebuhraya Seremban-Kemayan sebagai laluan alternatif ke pantai timur

Timbalan Menteri Kerja Raya Datuk Eddin Syazlee Shith mengesahkan kerajaan sedang mengkaji untuk membina satu laluan alternatif dari Seremban ke Kemayan, Pahang bagi memudahkan pengguna ke pantai timur.

Menurut beliau, laluan berkenaan yang bertaraf lebuh raya dilihat mampu memendekkan jarak perjalanan selain meredakan aliran trafik yang sesak di laluan utama sedia ada menuju ke pantai timur.

“Buat masa ini kertas cadangan sudah ada cuma kita tidak mengetahui bila jangkaan untuk projek ini disiapkan. Saya berharap agar projek ini diteruskan kerana ia bukan sahaja mampu mengurangkan kesesakan lalu lintas, malah dapat mempromosi produk pelancongan dan membangunkan ekonomi penduduk setempat,” katanya seperti yang dilaporkan Bernama.

Jelas beliau, cadangan pembinaan lebuh raya berkenaan juga sebelum ini telah dipersembahkan kepada Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah yang ketika itu baginda merupakan Pemangku Sultan Pahang.

“Baginda mengalu-alukan projek pembinaan jalan raya tersebut memandangkan laluan Seremban-Pahang berbentuk landai berbanding jalan berbukit di sebelah Bukit Tinggi, Pahang selain menjadi pilihan pengguna,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required