Perodua Tweckbot beroperasi sempena Hari Malaysia – berada di lokasi terpilih mulai hujung minggu ini

Perodua Tweckbot beroperasi sempena Hari Malaysia – berada di lokasi terpilih mulai hujung minggu ini

Selepas beberapa bulan operasinya terhenti susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak Mac lalu, kini Perodua Tweckbot sudah kembali bagi meneruskan perkhidmatan memeriksa kenderaan secara percuma di lokasi terpilih.

Dengan mengamalkan langkah-langkah keselamatan dan kesihatan yang lebih komprehensif untuk melindungi para pelanggan dan kakitangannya, sempena dengan Hari Malaysia yang bakal disambut pada 16 September ini, Perodua Tweckbot bakal berada di Tesco Extra Bukit Tinggi Klang pada 12 hingga 13 September 2020 bermula dari jam 9 pagi hingga 5 petang.

“Memandangkan Hari Malaysia bakal tiba, kami meramalkan kebanyakan rakyat Malaysia akan bercuti atau pulang ke kampung halaman. Demi keselamatan dan ketenangan minda, adalah sangat penting kenderaan Perodua mereka berada dalam keadaan yang baik,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato’ Zainal Abidin Ahmad.

Tweckbot memeriksa lebih dari 50 poin pada kenderaan Perodua termasuk enjin, transmisi, sistem penyejukan kenderaan, brek, stereng kuasa, klac, tayar, suspensi dan elektrik.

Dato’ Zainal menekankan bahawa langkah-langkah keselamatan dan kesihatan yang menyeluruh akan dilaksanakan dan akan menjadi prosedur operasi normal baharu untuk Tweckbot selepas ini. Malah semua pelanggan Tweckbot diminta untuk menjalani pemeriksaan suhu dan perlu mematuhi protokol pengesalan kenalan seperti yang diarahkan oleh kerajaan.

Stesen Tweckbot akan disesuaikan dengan susun atur yang lebih luas untuk ruang menunggu, khidmat nasihat dan pemeriksaan kenderaan bagi meminimumkan pergerakan, dan keseluruhan stesen akan dikosongkan serta disanitasi dua kali sehari.

“Juruteknik kami akan memakai pelindung muka setiap masa dan setiap kenderaan akan disanitasi sebelum dan selepas pemeriksaan. Penjarakan fizikal dan pemakaian pelitup mulut juga adalah pada setiap masa,” kata Dato’ Zainal.

Beliau menambah, dalam melindungi orang ramai, jumlah kenderaan yang diperiksa adalah terhad kepada slot berdasarkan ‘first-come, first-served’.

Perodua Tweckbot beroperasi sempena Hari Malaysia – berada di lokasi terpilih mulai hujung minggu ini

Tweckbot juga akan berada di Tesco Puncak Alam dari 19-20 September dan Tesco Extra Ampang dari 26-27 September, dari jam 9 pagi hingga 5 petang, tawaran khusus untuk pemilik kenderaan Perodua yang ingin melakukan pemeriksaan selepas pemanduan yang panjang.

Pelanggan yang memeriksa kenderaan mereka dengan Tweckbot akan menerima baucar diskaun 20% yang boleh ditebus untuk pembelian alat ganti dan aksesori terpilih di mana-mana pusat servis Perodua yang sah (tertakluk kepada terma dan syarat).

“Perodua mengucapkan Selamat Hari Malaysia kepada semua rakyat Malaysia. Kekal bersatu untuk terus memerangi COVID-19 ini. Kita masih belum menang tetapi kita harus tempuh bersama-sama dan selagi kita mengutamakan keselamatan, kita akan berjaya mengharunginya,” kata Dato’ Zainal.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required