Honda tunjuk teaser model konsep EV untuk Beijing

Honda tunjuk <em>teaser</em> model konsep EV untuk Beijing

Beijing Motor Show 2020 akan berlangsung hujung bulan ini selepas awalnya tertangguh akibat pandemik Covid-19. Berikutan itu, Honda antara yang terawal mendedahkan perincian bagi apa yang bakal syarikat itu pamerkan nanti – bermula dengan satu kereta konsep terbaru.

Masih belum ada nama yang diberikan, tetapi unit berkanaan akan menampilkan kenderaan elektrik pertama jenama itu untuk pasaran China. Honda juga belum ingin mendedahkan sepenuhnya kereta terbabit, jadi untuk sementara waktu ini hanya iklan acah yang dikeluarkan.

Daripada gambar yang ditunjuk, kenderaan berkenaan diberikan rekaan lampu utama yang tirus, dengan LED yang mirip rekaan yang sama pada model-model terkini Honda. Ada satu jalur LED yang melintang yang menghubungi kedua-dua unit lampu berkenaan. Di bawahnya, logo Honda dengan pencahayaan.

Rekabentuk penuh bagi EV ini bagaimanapun belum dapat dilihat dengan jelas, namun ia mungkin merupakan sebuah sedan atau crossover dengan rekaan ala coupe. Untuk tahun dengan lebih tepat, ia hanya akan didedahkan pada 26 September nanti – hari pembukaan pameran itu untuk media.

Selain model konsep ini, ruang pamer Honda juga akan menampilkan CR-V PHEV. Ini model pertama Honda dengan sistem janaan plug-in hybrid untuk pasaran China. Ia secara tidak langsung memberi petunjuk kepada peralihan penawaran teknologi berbanding CR-V Hybrid yang ada dalam pasaran itu ketika ini.

Model lain yang akan turut dipamerkan termasuk beberapa jenis kenderaan dengan teknologi elektrifikasi, serta model-model massa yang terbaru lainnya. Selain itu turut akan dipamerkan ialah model Acura, serta bahagian untuk model-model motosikal jenama itu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required