Besraya umum penutupan jalan di beberapa lokasi di KL mulai 19 Sept bagi kerja membina Kuchai Link 2

Besraya umum penutupan jalan di beberapa lokasi di KL mulai 19 Sept bagi kerja membina Kuchai Link 2

Besraya (M) Sdn Bhd selaku pengendali syarikat konsesi Lebuhraya Sungai Besi (Lebuhraya Besraya) telah mengumumkan bakal melaksanakan pengurangan fasa lampu isyarat dari tiga kepada dua fasa di persimpangan lampu isyarat Kuchai Lama bagi memberi laluan kepada kerja-kerja akhir pembinaan Jejambat Hubungan Kuchai (Kuchai Link 2) mulai 19 September ini (esok).

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan, pelaksanaan dua fasa itu melibatkan penutupan laluan di persimpangan lampu isyarat dari arah Salak Jaya ke Sri Petaling dan laluan dari arah Taman Salak Selatan ke Salak Jaya atau pusat bandar.

Justeru, pengguna dari arah Taman Salak Selatan perlu membuat pusingan-U di persimpangan lampu isyarat Kuchai Entrepreneur untuk menuju arah Salak Jaya dan pusat bandar, manakala pengguna dari arah Salak Jaya dan Kuchai Lama yang ingin ke Sri Petaling perlu membuat pusingan-U di KM10.5 arah Selatan, laporan Bernama.

Selain itu, Besraya juga membuat penutupan pusingan-U di KM10.5 arah Utara melibatkan pergerakan trafik dari arah Pekan Sungai Besi dan Lebuhraya Kuala Lumpur-Seremban ke Kampung Malaysia bagi membantu melancarkan pergerakan trafik pada waktu puncak.

Dalam masa yang sama semua pengguna lebuhraya berkenaan dinasihati agar mematuhi semua arahan papan tanda keselamatan dan tanda arah bagi mengelak sebarang kekeliruan. Maklumat lanjut boleh hubungi Besraya infoline di 1-800-88-0999.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required