Sekali lagi, BMW mengeluarkan teaser untuk M3 dan M4 baru yang akan diperkenalkan bulan ini. Melalui gambar yang dikaburi oleh asap berwarna ini, kita dapat melihat beberapa perincian, antaranya warna yang dikatakan oleh BMW Blog sebagai Isle of Man Green.

Setakat ini kita sudah tahu M3 dan M4 ini akan menggunakan enjin enam silinder sebaris, twin turbo 3.0 liter S58 yang akan ditawarkan dalam dua talaan kuasa iaitu 480 PS dan 510 PS. Dalam teaser kali ini juga kita boleh melihat transmisi manual enam kelajuan serta pacuan roda belakang diberikan standard, manakala varian Competition yang lebih tinggi dan berkuasa 510 PS akan menggunakan transmisi automatik lapan kelajuan serta pacuan M xDrive.

Bahagian lain yang boleh dilihat adalah tempat duduknya, yang mana mempunyai bentuk seperti tempat duduk kereta lumba dan terdapat lubang antara penyandar kepala dan penyandar belakang untuk memasukkan tali pinggang jenis lumba. Kita juga boleh melihat model M3 menggunakan empat muncung ekzos.

Model M3 dan M4 generasi baru ini juga buat pertama kalinya akan diperkenalkan dengan M3 Touring yang menggunakan kod model G81. Varian yang boleh memberi lebih banyak ruang ini sedang melalui proses pembangunan selama dua tahun sementara model M4 Convertible G83 pula akan tiba selepas itu.

Perincian teknikal untuk M3 Touring masih belum didedahkan tetapi ia berkemungkinan menggunakan transmisi automatik bersama enjin S58 yang sudah pun digunakan pada X3 M dan X4 M. Pada SUV prestasi tersebut, ia membolehkan pecutan 0-100 km/j dalam masa 4.2 saat bagi versi 480 PS dan 4.1 saat bagi versi 510 PS.