SPYSHOT: BMW M3 G80 akhirnya juga dapat gril besar

SPYSHOT: BMW M3 G80 akhirnya juga dapat gril besar

Ramai yang sudah tahu BMW sekarang mempunyai rekaan gril besar yang dipakai pada kebanyakan model baru mereka. Nampaknya, gril seperti itu juga akan dibawa kepada model M3 G80 dan M4 G82, dan jurugambar risikan kami telah berjaya menangkap model tersebut.

Jika benar akan digunakan pada model produksi, rekaan gril ini pastinya bakal menimbulkan banyak kontroversi, dan anda juga boleh melihat di bahagian bawah bampar terdapat bukaan udara yang dibahagikan kepada dua bagi setiap bahagian. Sudahlah gril itu kelihatan seperti gigi kapak, bukaan udara itu pula seperti satu lagi set gigi bawah.

Melihat kepada bahagian tepi, M3 ini menggunakan fender yang lebih lebar bagi menyembunyikan bukaan serta saiz roda yang juga lebih lebar. Cermin sisi khas untuk model M masih digunakan, sementara di belakang terdapat spoiler atas but yang lebih nipis serta diffuser yang turut menempatkan empat muncung ekzos yang berfungsi sepenuhnya.

SPYSHOT: BMW M3 G80 akhirnya juga dapat gril besar

Beberapa perincian M3 dan M4 baru ini telah pun didedahkan, termasuk enjin yang menggunakan unit enam silinder 3.0 liter twin turbo S58 berkemampuan 480 PS dalam keadaan standard. Transmisi pula terdiri daripada pilihan automatik lapan kelajuan atau manual enam kelajuan, dan kuasa dihantarkan kepada dua roda belakang.

Versi Competition bagi model ini akan mempunyai kuasa yang lebih tinggi, iaitu 510 PS dan 650 Nm tork, dan hanya ditawarkan dengan transmisi automatik serta sistem pacuan semua roda xDrive M. Seperti biasa bagi model prestasi ini, bahagian casis turut diperkuat, termasuk suspensi, spring, penyerap dan brek.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required