Honda CR-V facelift kini dibuka untuk tempahan – “handsfree tailgate”, LaneWatch standard, lancar Q4

Honda CR-V <em>facelift</em> kini dibuka untuk tempahan – “handsfree tailgate”, LaneWatch standard, lancar Q4

Nampak gayanya bukan model City sahaja yang akan dilancarkan oleh Honda Malaysia tahun ini. Syarikat itu kini turut mengumumkan pengampilan tempahan bagi model CR-V facelift, yang dijangka akan diperkenalkan pada suku keempat tahun ini. Dah tak lama lagi.

Dari segi kelengkapan, CR-V baru ini akan menerima power tailgate bebas kendalian tangan, sementara kamera LaneWatch untuk titik buta akan dipasangkan sebagai ciri standard untuk semua varian. SUV ini kekal hadir dengan penawaran Honda Sensing, yang termasuk di dalamnya sistem seperti brek kemasan autonomous, kawalan melayar adaptif dengan Stop/Go, bantuan mengekalkan lorong serta lampu tinggi automatik.

Honda CR-V akan terus menggunakan enjin 1.5 liter VTEC Turbo empat-silinder, menghasilkan sebanyak 193 PS dan 243 Nm tork dan dipadankan dengan transmisi CVT. Honda Malaysia juga mengesahkan bahawa versi pacuan semua roda akan tetap ditawarkan kepada pelanggan – berbeza dengan Proton X70 yang tidak lagi ditawarkan dalam versi AWD. Bagaimanapun, masih belum jelas sama ada enjin 2.0 liter NA i-VTEC masih akan ditawarkan atau sebaliknya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required