KTMB memperkenalkan helmet pengimbas suhu yang dipakai oleh Polis Bantuan yang meronda di stesen

KTMB memperkenalkan helmet pengimbas suhu yang dipakai oleh Polis Bantuan yang meronda di stesen

Baru-baru ini, KTM Berhad (KTMB) telah memperkenalkan helmet pengimbas suhu bagi mengekang penularan wabak Covid-19. Ia adalah tambahan kepada kaedah sedia ada seperti pengimbas suhu di stesen, hand sanitizer dan sanitasi tren.

Dalam kenyataan yang dimuat naik menerusi Facebook rasminya, KTMB memaklumkan, helmet pengimbas suhu ini dipakai oleh anggota Polis Bantuan (PB) yang membuat rondaan di stesen tren bagi mengesan penumpang bergejala melalui alat teknologi canggih itu.

“Diharap dengan kaedah-kaedah yang dilaksanakan itu akan dapat meningkatkan keyakinan para penumpang untuk menggunakan perkhidmatan KTMB. Penggunaan helmet ini masih di peringkat percubaan bagi menilai keberkesan dan kesesuaian kepada anggota PB,” ujar KTMB.

Nampaknya kaedah yang dilaksanakan oleh KTMB ini memang cukup sesuai dengan keadaan semasa, apatah lagi kita semua sedang berusaha untuk memutuskan rantaian penularan Covid-19. Mungkin ada individu yang terlepas untuk mengimbas suhu badan di pintu masuk stesen. Justeru, dengan kaedah ini diharap dapat memantau situasi semasa dengan lebih berkesan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required