Isuzu MU-X baharu dilancarkan di Thai pada 28 Okt

Isuzu MU-X baharu dilancarkan di Thai pada 28 Okt

Video teaser Isuzu MU-X generasi ketiga berdurasi 15 saat telah pun ditayangkan menerusi saluran Youtube, dan SUV tiga-barisan tempat duduk ini bakal dilancarkan di Thailand pada 28 Oktober ini.

Berdasarkan sedutan video tersebut, kelihatan MU-X digayakan dengan penampilan yang lebih berbeza berbanding D-Max terkini, tidak seperti model generasi ketiganya. Bahagian hujung hadapannya kelihatan lebih “lembut” dan lebih banyak bulat, berbanding imej agresif yang ditampilkan pada trak pikap D-Max. Malahan kluster lampu utama yang lebih langsing dengan signitur pencahayaan khas.

Imej paten yang dipaparkan pada bulan lalu menyaksikan lampu kabus telah diposisikan lebih bawah, bersama dengan gril hadapan yang lebih kecil dan mengekalkan kepingan “berjaring” yang juga terdapat pada trak pikap. Di belakangnya, kelihatan lampu yang lebih kemas berbanding model semasa, dengan perkataan “Isuzu” yang diposisikan di tengahnya.

Merujuk pada fail Japan Patent Office, perumah kaca bagi MU-X baharu juga telah direka semula sepenuhnya dan tidak lagi menampilkan tiang-C. Perubahan ini menyaksikan tiang-D dikekalkan dengan warna badan berbanding sebahagian cermin belakang seperti sebelum ini, dilengkapi dengan tali pinggang yang dipertingkatkan.

Buat masa ini, tiada perincian tentang penjana kuasa, MU-X mungkin akan menerima enjin yang sama dengan D-Max. Di Thailand, pikap tersebut ditawarkan dengan dua enjin turbodiesel empat-silinder. Pilihan pertama unit RZ4E-TC 1.9 liter dengan kuasa 150 PS dan tork 350 Nm. Manakala pilihan kedua pula unit 4JJ3-TCX 3.0 liter dengan kuasa 190 PS dan 450 Nm. Dengan dua pilihan transmisi enam-kelajuan – manual dan automatik – serta penawaran dua- dan empat-pacuan roda.


GALERI: Imej paten Isuzu MU-X generasi ketiga

GALERI: Isuzu MU-X facelift 2017 (pasaran Malaysia)

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required