Isuzu MU-X generasi seterusnya – imej paten terdedah

Isuzu MU-X generasi seterusnya – imej paten terdedah

Isuzu MU-X yang ada sekarang adalah sebuah SUV tujuh tempat duduk yang menggunakan asas daripada trak pikap D-Max generasi kedua dan sudah berada dalam pasaran sejak tujuh tahun lalu. Memandangkan D-Max generasi ketiga sudah pun keluar tahun lepas, kita boleh menjangka ia kemudiannya akan diikuti oleh MU-X pula.

Pengeluar Jepun ini masih mengunci mulut dan tidak memberitahu sama ada mereka akan mengeluarkan MU-X generasi kedua, tetapi nampaknya itulah yang akan berlaku. Imej paten SUV tujuh tempat duduk ini dinaikkan oleh Pejabat Paten Jepun, dan ditemui oleh Autoweek.

Sama seperti model yang ada sekarang, MU-X baru ini akan berkongsi banyak bahagian dengan D-Max termasuk pintu hadapan, bonet dan fender hadapan. Walaubagaimanapun, terdapat sedikit perubahan di depan, di mana MU-X ini kelihatan mempunyai lampu lebih nipis, sementara gril ‘bertaring’ itu pula nampak seperti lebih kecil berbanding D-Max.

Isuzu MU-X generasi seterusnya – imej paten terdedah

Bampar hadapan juga mempunyai bahagian lampu kabus yang lebih kemas di penjuru, manakala bukaan udara di bawah dan skid plate diasingkan. Susunan cermin bahagian tepi juga nampak lebih teratur dan tidak bersambung terus dengan cermin belakang.

Pada bahagian belakang pula anda akan dapat melihat rekaan lampu yang juga lebih kemas dan nipis, sementara tempat letak nombor plet di bawa ke bawah sedikit, menghampiri bampar. Pada bahagian bawah bampar terdapat pemantul cahaya atau lampu kabus yang besar. Perincian bahagian dalam serta enjin pula masih belum diketahui, tetapi boleh dijangka sama seperti D-Max.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required