PKPB: PROLINTAS tutup kemudahan di R&R dan hentian sebelah lebuhraya kendaliannya hingga 27 Okt

PKPB: PROLINTAS tutup kemudahan di R&R dan hentian sebelah lebuhraya kendaliannya hingga 27 Okt

Kumpulan Syarikat PROLINTAS (PROLINTAS) telah mengumumkan penutupan beberapa kemudahan di kawasan rehat dan rawat (R&R) serta hentian sebelah lebuh raya seliaannya berikutan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) di Kuala Lumpur dan Selangor hingga 27 Oktober ini.

Menurut syarikat terbabit, kemudahan yang ditutup adalah pusat khidmat pelanggan dan surau di Lebuhraya Bertingkat Ampang-Kuala Lumpur (AKLEH), Lebuhraya Koridor Guthrie (GCE), Lebuhraya Kemuning-Shah Alam (LKSA) serta Lebuhraya Kajang SILK (SILK).

Bagi pengguna yang ingin melakukan tambah nilai adalah dinasihatkan supaya menggunakan mesin layan diri yang ditempatkan di beberapa kawasan sepanjang lebuh raya PROLINTAS. Selain itu, pengguna juga digalakkan melakukan transaksi tambah nilai menerusi e-wallet, laporan Bernama.

Selain itu, mengurangkan risiko penularan COVID-19, PROLINTAS berkata, gerai makanan di kawasan R&R Elmina (arah selatan) GCE kini beroperasi mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan kerajaan. Ini termasuklah mengehadkan kepada dua orang bagi setiap meja selain menggalakkan pengguna untuk beli dan membawa pulang makanan.

PROLINTAS turut menasihatkan pengguna untuk kekal tenang dengan mematuhi SOP yang ditetapkan seperti melakukan pemeriksaan suhu badan, mendaftarkan diri menerusi aplikasi MySejahtera, memakai pelitup muka, menjaga jarak fizikal dan mencuci tangan dengan cecair anti kuman yang disediakan di seluruh premis lebuh raya PROLINTAS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required