Kuchai Link 2 bakal dibuka pada 12 Nov – Besraya

Kuchai Link 2 bakal dibuka pada 12 Nov – Besraya

Jejambat hubungan Kuchai atau Kuchai Link 2 dijangka bakal dibuka untuk laluan trafik mulai 12 November ini, menurut laporan Bernama. Laluan yang melibatkan dua lorong ini menghubungkan Jalan Kuchai Lama ke Lebuhraya Sungai Besi menghala ke Maju Expressway (MEX) dan Persimpangan Kuchai. Ini boleh membantu menguraikan kesesakan trafik antara 10 hingga 15 minit, kata pengurus projek Nur Amani Zakaria.

“Dengan adanya jejambat ini, ia dijangka mampu mengurangkan kesesakan trafik terutamanya pada waktu puncak di Persimpangan Kuchai dan Jalan Kuchai Lama-Jalan Kuchai Maju. Jejambat ini bermula di Jalan Kuchai Lama berhampiran kilang UPA dan berakhir di Lebuhraya Besraya,” ujarnya.

Tambah beliau lagi, jejambat ini juga akan menyediakan aliran lalu lintas tanpa gangguan dari Besraya ke Lebuhraya Pantai Baru (NPE) melalui Kuchai Link dan dari NPE melalui Jalan Kuchai Lama ke Besraya, dan Persimpangan Kuchai akan dikonfigurasikan semula dari persimpangan lampu isyarat empat fasa sedia ada.

“Projek ini bukan sahaja memberikan manfaat kepada penduduk setempat, malah pengguna jalan raya yang datang dari arah Petaling Jaya, Bangsar, Subang dan mereka yang datang dari arah Kuala Lumpur ke Seremban,” kata Nur Amani lagi. Jejambat hubungan yang menelan kos pembinaan sebanyak RM60 juta ini, dibiayai oleh Besraya, dan mengambil masa selama tiga tahun untuk disiapkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required