VIDEO: Nissan Almera 1.0L Turbo 2020 – dari RM80k

Apabila berkata tentang Nissan Almera pasti ramai yang teringat sebuah kereta ekonomi dengan kelengkapan cuma asas sahaja dan rekaan pelik yang banyak menggunakan bentuk bulat dan lonjong. Sekarang semua itu sudah berubah dengan ketibaan Almera 2020 serba baru yang lebih menarik dan canggih.

Almera 2020 ditawarkan di Malaysia dalam tiga varian iaitu VL RM79,906, VLP RM85,715 dan paling tinggi, VLT RM91,310. Ini adalah harga atas jalan bagi Semenanjung Malaysia, tanpa insurans dan termasuk dengan potongan cukai jualan sehingga 31 Disember 2020 ini.

Di bawah bonetnya terdapat enjin tiga silinder 1.0L yang dilengkapi dengan sistem pengecas turbo dan dipadankan bersama kotak gear CVT Xtronix automatik dengan D-Step Logic untuk memacu roda hadapan. Kuasa yang mampu dihasilkan adalah 100 PS dan 152 Nm tork.

Selain penampilan yang lebih menarik dan moden, Almera baru ini juga datang dengan pelbagai kelengkapan canggih yang mampu membuatkan ia bersaing dengan nama terkenal lain seperti Honda City dan juga Mazda 2 Sedan. Tonton video ini, kami ada terangkan apa lagi keistimewaan Almera ini.

GALERI: Nissan Almera 1.0L Turbo VLT 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required