Polis Kedah kekalkan sekatan jalan raya di laluan sempadan negeri walau PKPB telah ditamatkan

Polis Kedah kekalkan sekatan jalan raya di laluan sempadan negeri walau PKPB telah ditamatkan

Walau pun Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) di Kedah (kecuali bagi daerah Kulim) telah ditamatkan, namun polis negeri terbabit masih mengekalkan sekatan jalan raya di laluan bersempadan Kedah, Pulau Pinang dan Perak. Ia adalah bagi mengelak penduduk di zon merah memasuki negeri tersebut.

Menurut Ketua Polis Kedah, Datuk Hasanuddin Hassan, penduduk negeri jiran yang mahu masuk negeri ini perlu mempunyai surat kebenaran merentas negeri dan hanya yang mempunyai urusan penting sahaja dibenarkan, laporan Berita Harian.

“Saya tidak nafi kemungkinan ada lorong tikus di kawasan kampung di sempadan Kedah, Pulau Pinang dan Perak, namun kita mempunyai Pasukan Pemantau Khas COVID-19 untuk melakukan pemantauan di kawasan berkenaan. Kita tutup laluan utama sahaja, mungkin ada lorong tikus kerana penduduk kampung lebih tahu jalan berkenaan, tetapi kalau jumpa polis, kita akan tahan,” katanya.

Dalam masa yang sama, beliau menasihatkan penduduk di Kedah supaya jangan bergerak ke mana-mana sekiranya tidak mempunyai sebarang urusan dan duduk di rumah. Ujarnya, walaupun Kedah sudah berada di zon hijau, penularan wabak COVID-19 boleh berlaku pada bila-bila masa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required