Goodyear Eagle F1 Sport dijual di M’sia – dari RM294

Goodyear Eagle F1 Sport dijual di M’sia – dari RM294

Goodyear Malaysia telah pun memperkenalkan barisan terbaharu untuk produk tayarnya, Eagle F1 Sport, yang diklasifikasikan sebagai tayar prestasi ultra tinggi (UHP). Menurut Goodyear, model tayar ini merupakan “pilihan tayar sport yang menyeronokkan untuk penggemar yang bercita-cita tinggi”.

Eagle F1 Sport menampilkan rekaan bunga tayar Eagle Claw pada blok tapak sisi tayar yang merupakan signitur bagi jenama ini. Di mana teknologi ActiveControl membantu mengurangkan sentuhan tampalan dan meningkatkan ketegaran pada blok tapak untuk mempertingkatkan kestabilan jentera dan ketepatan stereng ketika melalui selekoh, ujar Goodyear.

Kombinasi antara rekaan corak bunga tayar Eagle Claw dan kompaun silica dengan matriks polimer yang dipertingkatkan mampu memberikan cengkaman yang lebih padu sewaktu membrek dalam keadaan permukaan jalan basah mahu pun kering. Sementara bentuk rongga yang dipertingkatkan turut menawarkan jejak dan pengedaran tekanan yang lebih baik. Tayar ini juga diposisikan di bawah model Eagle F1 Asymmetric 5, dan didatangkan pada saiz sehingga 22-inci.

Menurut Goodyear lagi, tayar ini adalah ideal untuk kereta sport yang digunakan sebagai pengangkutan harian, di mana dengan peningkatan terhadap pengendalian dan prestasi brek, Eagle F1 Sport ini juga merupakan tayar yang cukup sesuai untuk dipertingkatkan saiznya kerana ia memang telah dicipta untuk menawarkan kawalan stereng yang responsif, pengendalian yang lebih baik pada permukaan kering, serta menambah keupayaan sewaktu di selekoh.

Selain aspek prestasi, Eagle F1 Sport juga menampilkan jaluran penghadang bunyi yang diperbuat daripada getah, yang ditempatkan di antara pelapik bagi memberikan bunyi yang lebih senyap dan pengendalian yang lebih lancar. Ia dilengkapi dengan alur lateral yang sempit pada tayar untuk mengurangkan getaran dan bunyi jalan raya. Manakala pelindung bibir tayar yang lebar juga berfungsi untuk melindunginya daripada kerosakan akibat tergesel pada bahu jalan.

Dengan harga bermula RM294, Eagle F1 Sport ditawarkan dengan 22 saiz bermula dari 195/50R16 untuk Toyota Vios dan Yaris serta Proton Satria Neo. Manakala 245/40R18 sesuai untuk Honda Accord dan Mitsubishi Lancer Evolution, dengan harga sehingga RM678 untuk saiz sehingga 265/35R18. Goodyear Eagle F1 Sport kini sudah boleh didapati di semua pusat Goodyear Autocare seluruh Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required