UTeM lancar siri nombor pendaftaran kenderaan khas

UTeM lancar siri nombor pendaftaran kenderaan khas

Universiti Teknikal Malaysia Melaka (UTeM) telah pun melancarkan siri plat nombor pendaftaran kenderaan khas yang telah pun dibuka bidaannya mulai hari ini (9 Dis) sehinggalah 14 Dis 2020. Ia merupakan universiti awam yang ke-10 melancarkan siri plat nombor pendaftaran khas ini dan menurut UTeM, ini merupakan fasa pertama bidaannya dibuka.

Dengan mensasarkan kutipan sebanyak RM5 juta, Naib Canselor UTeM Prof Datuk Dr Raha Abdul Rahim berkata lima kategori nombor kenderaan eksklusif iaitu bronze, silver, gold, diamond dan platinum akan dibuka untuk bidaan bermula pada harga RM450 hingga RM30,000, laporan Bernama.

“Jabatan Pengangkutan Jalan telah meluluskan nombor pendaftaran 1 hingga 9999 dan akronim UTEM adalah sepenuhnya berhuruf besar.

“Rebat RM100 akan diberikan kepada kakitangan, pelajar, alumni dan pesara UTeM yang berjaya dalam bidaan nombor pendaftaran itu dan rebat itu hanya layak untuk satu nombor bagi setiap orang,” katanya.

UTeM lancar siri nombor pendaftaran kenderaan khas

Tambahnya, penjualan nombor plat kenderaan itu bertujuan menjana pendapatan UTeM di samping mengurangkan beban kewangan universiti itu, khususnya menambah peruntukan dana atau geran penyelidikan dan pembangunan.

“Penjualan nombor plat UTEM1-UTEM9999 boleh dibida melalui sistem ebida UTeM di laman khas iaitu ebida.utem.edu.my dengan fasa pertama melibatkan kategori silver dan bronze.

“Sesi bidaan bagi semua kategori nombor akan bermula pada 2 Januari sehingga 7 Januari tahun depan selepas dilancarkan Yang Di-Pertua Negeri Melaka, Tun Mohd. Ali Mohd. Rustam yang juga Canselor UTeM,” katanya.

Mengikut poster yang dipaparkan menerusi laman Facebook rasminya, kategori Bronze dibuka bidaan dengan harga bermula RM450, manakala Silver pula RM1,000. Untuk kategori tertinggi pula, nombor pendaftaran Gold dibuka bidaan dengan harga bermula RM1,500, Diamond (bermula RM2,000) dan Platinum (RM30,000).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required