LIVE: Tonton pelancaran digital Hyundai Elantra 2021 untuk pasaran Malaysia, jam 11 pagi hari ini

LIVE: Tonton pelancaran digital Hyundai Elantra 2021 untuk pasaran Malaysia, jam 11 pagi hari ini

Majlis pra-tonton untuk media bagi Hyundai Elantra 2021 generasi ketujuh telah pun diadakan minggu lalu, dan hampir semua maklumat berkaitan penawaran terbaru sedan segmen C ini sudah pun diketahui. Hari ini, segala pertanyaan tentang harganya akan terjawab, di dalam acara pelancaran digital yang bakal berlangsung pukul 11 pagi nanti, di laman Facebook rasmi Hyundai Malaysia.

Dari segi spesifikasi, Hyundai Elantra 2021 dilengkapi enjin petrol Smartstream G1.6 MPi (1.6 liter) naturally-aspirated DVVT dengan Dual Port Injection System yang mampu menjana sehingga 123 PS (121 hp) pada 6,300 rpm dan tork 154 Nm pada 4,500 rpm.

Enjin ini menggunakan kepala silinder jenis DOHC, bersama sistem pemasa injap boleh ubah berterusan (CVVT), sistem suntikan multi-silinder serta modul pengurusan haba enjin yang baru. Kuasa itu disalur ke roda hadapan menerusi Smartstream Intelligent Variable Transmission (IVT) dengan lapan-kelajuan maya.

Gandingan enjin dan transmisi berkenaan membolehkan Elantra 2021 memecut dari 0-100 km km/j dalam 10.4 saat dan kelajuan maksimum yang boleh dicapai mencecah 196 km/j. Manakala anggaran penggunaan bahan api kombinasi pula sekitar 5.6 liter bagi setiap 100 km. Ia mempunyai tiga mod pemanduan iaitu Normal & Smart, Eco dan Sport.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required