JPJ lantik Zailani Hj Hashim sebagai KP baharu

Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) telah mengumumkan pelantikan Dato’ Zailani Hj. Hashim sebagai Ketua Pengarah Pengangkutan Jalan Malaysia, bagi menggantikan Datuk Seri Shaharuddin Khalid yang memegang jawatan berkenaan sebelum ini.

Dengan pengalaman luas bertugas di pelbagai kementerian dan agensi perkhidmatan awam, sebelum ini Zailani pernah menjawat jawatan sebagai Setiausaha Bahagian Pembangunan Ekosistem Keusahawanan di Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi. Selain itu, beliau juga berpengalaman dalam bidang keselamatan dan ketenteraman awam termasuk pernah menjawat jawatan Pegawai Integriti dengan pengalaman bertugas di Kementerian Dalam Negeri.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan, JPJ meyakini pelantikan ini akan terus memacu kecemerlangan jabatan berkenaan dalam menggalas amanah negara sebagai agensi utama yang mengawal selia hal ehwal pengangkutan jalan di negara ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required