PLUS tutup lorong kanan KM50.15-KM46.50 antara Simpang Renggam-Sedenak hingga 4 April 2021

PLUS tutup lorong kanan KM50.15-KM46.50 antara Simpang Renggam-Sedenak hingga  4 April 2021

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah mengumumkan penutupan lorong kanan di antara Simpang Renggam dan Sedenak di KM50.15 hingga KM46.50 ditutup selama empat bulan kepada semua kenderaan bermula hari ini (21 Disember 2020) sehingga 4 April 2021.

Penutupan lorong terbabit adalah bagi menggantikan penghadang jalan besi di bahagian tengah lebuh raya kepada tembok penghadang konkrit secara berperingkat bagi mengelakkan insiden kenderaan berat terbabas dan memasuki laluan bertentangan.

Menurut PLUS lagi, sepanjang tempoh tersebut, trafik di laluan terbabit akan dilencongkan ke lorong kiri dan lorong kecemasan.

Justeru, pelanggan yang menghala ke selatan dinasihatkan supaya merancang perjalanan mereka dengan menggunakan Aplikasi PLUS untuk mendapatkan maklumat trafik terkini melalui paparan CCTV yang disediakan. Mereka juga dinasihatkan supaya mematuhi semua papan tanda trafik serta arahan yang dikeluarkan oleh kakitangan PLUS ketika melalui kawasan terbabit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required