Volvo Car Malaysia (VCM) telah mengumumkan bakal melanjutkan waranti untuk bateri hibrid iaitu kepada lapan-tahun atau 160,000 km untuk model PHEV yang dijual di sini dari Disember 2015. Ini bermakna semua model PHEV bakal menerima manfaat dari tempoh lanjutan ini, termasuklah barisan pertama bagi XC90 T8 Twin Engine yang diperkenalkan di sini pada 3 Disember 2015.

Sebelum ini, program lanjutan waranti bateri lapan-tahun/160,000 km hanya untuk kenderaan Volvo PHEV baharu yang didaftarkan dari 1 Januari 2020. Pengarah Urusan VCM, Nalin Jain, berkata, “Kami gembira untuk mengumumkan berita ini, liputan waranti dilanjutkan bagi pelanggan kami yang membeli mana-mana model Volvo PHEV sejak dilancarkan iaitu dari barisan pertama XC90 PHEV di Malaysia. Ini adalah cara kami menunjukkan penghargaan buat semua pelanggan.”

Sementara itu, VCM turut memberikan hadiah mingguan untuk pelanggan yang menyertai peraduan #MYVolvoJourney. Pelanggan Volvo yang menghantar kenderaan untuk diselenggara atau dibaiki di mana-mana pusat servis bertauliah layak untuk menyertainya. Apa yang perlu dilakukan hanya menulis kisah pendek secara kreatif berkenaan pengalaman menyelenggara Volvo mereka dan menghantar penyertaan terbabit bersama bukti penyelenggaraan tersebut.

Setiap minggu seramai 10 pemenang akan diumumkan, setiap satunya bakal menerima beg tote kulit Sandqvist yang bernilai RM2,146. Malah juga akan diumumkan tiga pemenang utama yang bakal membawa pulang beg Thule Travel bernilai RM7,753 setiap satu. Peraduan ini berlangsung dari 4 hingga 31 Disember 2020, dan pemenang mingguan akan diumumkan pada setiap hari Jumaat. Manakala pemenang utama pula akan diumumkan pada 8 Januari 2021.