Lexus LM 350 — tempahan mula dibuka secara rasmi, dilancarkan pada Mei tahun depan, RM1.15 juta

Lexus LM 350 — tempahan mula dibuka secara rasmi, dilancarkan pada Mei tahun depan, RM1.15 juta

Sedikit kemaskini berkaitan Lexus LM untuk pasaran tempatan, yang sebelum ini telah diketahui akan dilancarkan pada tahun depan. Lexus Malaysia kini mengumumkan pula bahawa tempahan untuk MPV mewah berkenaan kini secara rasminya mula dibuka, dengan tempoh pengenalan juga telah ditetapkan – dijangka pada bulan Mei tahun depan, dengan serahan pertama akan dilakukan pada Jun.

Seperti yang kami laporkan sebelum ini, harga bagi LM 350 ini adalah lebih seganda lebih tinggi daripada MPV sama dengan logo Toyota (Alphard/Vellfire), dan akan dijual pada harga atas jalan tanpa insuran RM1,148,000, bersama filem penapis haba/keselamatan Lexus bernilai RM2,688 yang diberikan secara percuma. Untuk rekod, di Malaysia, Lexus LM 350 hanya datang dalam versi empat tempat duduk untuk lebih selesa.

Lexus LM350 ini dijana oleh enjin petrol 2GR-FKS 3.5 liter V6 dengan sistem suntikan terus berkuasa 296 hp dan 361 Nm, dan ia dipadankan dengan kotak gear lapan-kelajuan automatik Direct Shift. Kita tidak akan menerima model ini dalam penawaran sistem janaan lain, seperti LM 300h hybrid yang turut ada di Thailand.

Lexus LM 350 — tempahan mula dibuka secara rasmi, dilancarkan pada Mei tahun depan, RM1.15 juta

Di dalam, tempat duduk mewah di barisan belakang boleh dibaringkan sepenuhnya, dibina dengan span urethene berketumpatan tinggi, menawarkan keselesaan seperti sofa mewah. Ia turut disejukkan dengan liang-liang sedutan udara. “Bilik” kabin belakang ini juga dipenuhi dengan balutan-balutan kulit lembut serta hiasan Gin-Sui-Boku (Silver Ink) yang diinspirasikan dari hasil seni lukisan ink wash.

Di hadapan dua tempat duduk mewah yang ada itu diletakkan skrin bersaiz 26-inci. “Ruang tamu” dalam Lexus LM ini turut lengkap dengan peti sejuk, ruang penyimpan payung. Konsol tengahnya direka dengan menempatkan panel sesentuh bagi mengawal fungsi-fungsi seperti kedudukan tempat duduk, fungsi-fungsi keselesaan, penghawa dingin dan juga sistem audio Mark Levinson dengan 19-pembesar suara.

Lexus LM 350 — tempahan mula dibuka secara rasmi, dilancarkan pada Mei tahun depan, RM1.15 juta

Kelengkapan standard lain yang dibekalkan untuk LM350 pasaran Malaysia ini termasuk sistem penghawa dingin dua-zon, moonroof berkembar, pengecas peranti pintar tanpa wayar, paparan head-up, pelindung cahaya matahari bahagian belakang, dan juga pintu tailgate berkuasa.

Dari sudut keselamatan, LM 350 dilengkapi tujuh beg udara serta pakej Lexus Safety System+ (LSS+). Ini termasuk sistem pra-perlanggaran, kawalan melayar radar dinamik, bantuan pengesanan lorong, bantuan menukar lorong dengan peninjau titik buta, amaran lintasan trafik di belakang, brek sokongan parkir serta sistem lampu tinggi adaptif.

Hanya dua warna ditawarkan untuk model ini, iaitu hitam dan kristal putih mutiara. Lexus LM 350 dijual pada harga RM1,148,000, atas jalan tidak termasuk insurans.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required