Triumph Speed Triple 1200RS ditunjuk dalam teaser

Triumph Speed Triple 1200RS ditunjuk dalam teaser

Meskipun yang lebih popular sekarang adalah model Street Triple 765RS, jangan lupa Triumph sebenarnya mempunyai satu lagi model naked yang lebih besar iaitu Speed Triple. Kini, pengeluar dari UK itu bersedia untuk mengeluarkan model baru Speed Triple 26 Januari nanti dan satu video teaser telah dikeluarkan lebih awal.

Jika sebelum ini menggunakan enjin 1,050 cc, nampaknya Speed Triple baru akan mendapat enjin lebih besar kerana namanya sekarang dipanggil sebagai Speed Triple 1200RS. Pandangan dari hadapan pula mendedahkan model ia mendapat rupa baru, dengan lampu LED yang kelihatan sama seperti 765RS.

Model yang ditunjukkan dalam teaser adalah model RS, iaitu panggilan yang digunakan oleh Triumph untuk model yang mempunyai kelengkapan serta prestasi yang tinggi. Sebab itulah anda dapat melihat bahagian seperti fender gentian karbon serta fork berwarna emas yang berkemungkinan adalah unit boleh laras daripada Showa ataupun Ohlins.

Melihat kepada pesaing seperti Ducati Streetfighter V4S ataupun Aprilia Tuono V4 1100, kita boleh menjangka Speed Triple 1200RS akan mempunyai kelengkapan yang sama maju, seperti suspensi larasan elektronik, brek Brembo dan kuasa sekitar 200 hp.

Kelengkapan lain hanya boleh diketahui secara pasti apabila ia didedahkan hujung bulan nanti, tetapi kita juga boleh menjangka barangan seperti skrin TFT-LCD berwarna penuh, serta sambungan Bluetooth dan aplikasi mudah alih pada Speed Triple 1200RS.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required