Touch ‘n Go terima status Pengendali Pasaran yang Diiktiraf oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia

Touch ‘n Go terima status Pengendali Pasaran yang Diiktiraf oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia

Kumpulan Touch ‘n Go (TNG) mengumumkan anak syarikatnya, TNG Digital Sdn Bhd (TNGD), telah diberi kelulusan bersyarat oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia (SC) untuk beroperasi sebagai Pengendali Pasaran yang Diiktiraf (RMO).

Kelulusan bersyarat yang diberikan oleh SC ini akan membolehkan syarikat tersebut mengurus pengendalian serta mengedarkan produk pasaran modal secara langsung, termasuk dana unit amanah pasaran wang melalui aplikasi Touch ‘n Go eWallet tanpa melibatkan aplikasi pihak ketiga.

“Status RMO ini akan membolehkan kami menawarkan kepelbagaian produk digital yang inovatif kepada pengguna kami dan pada suku pertama tahun ini, produk kewangan yang berbentuk pelaburan akan dilancarkan.

Touch ‘n Go terima status Pengendali Pasaran yang Diiktiraf oleh Suruhanjaya Sekuriti Malaysia

Ia bertujuan memberi kelainan dan membolehkan pengguna kami menikmati perkhidmatan pelaburan asas dengan serendah RM10,” kata Effendy Shahul Hamid, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan, Kumpulan TNG.

Penginovasian ini direalisasikan dengan adanya kerjasama di antara TNG dengan Principal Asset Management (Principal), salah satu syarikat pengurusan dana terbesar di Malaysia. Usahasama ini adalah hasil gabungan pembangunan dasar, teknologi dan kepakaran data oleh Touch ‘n Go eWallet dengan kepakaran Principal di dalam strategi pelaburan serta pengurusan dana.

Touch ‘n Go telah diberikan kelulusan oleh Bank Negara Malaysia (BNM) pada tahun 2018 untuk memberikan dan menawarkan perkhidmatan e-wallet di negara ini. Selain pembayaran transaksi tanpa tunai di plaza tol dan beberapa premis perniagaan lain, perkhidmatan e-wallet kini juga boleh digunakan untuk membayar caj parkir termasuk di kawasan seliaan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required