Lexus siar gambar teaser model elektrik konsep baru

Lexus siar gambar teaser model elektrik konsep baru

Lexus telah mengeluarkan satu gambar teaser model konsep yang akan didedahkan tidak lama lagi, dan bakal memberi gambaran kepada hala tuju serta visi masa hadapan baru jenama itu. Model yang mempamerkan lebih awal teknologi pada kereta konsep ini telah didedahkan pada tahun 2019, iaitu sewaktu Tokyo Motor Show, melalui LF-30 Concept.

Menurut presiden Lexus, Koji Sato, tahun ini juga model pertama yang menerapkan visi baru ini akan dilancar. Bagi model konsep itu, bahagian hadapannya juga pernah ditunjuk secara samar Disember lalu, dengan cuma menampakkan pencahayaan unik pada lampu hadapannya serta logo di bahagian tengah yang menyala.

Lexus siar gambar teaser model elektrik konsep baru

Bagi kenderaan elektrik dan hibrid, Lexus mempunyai strategi jenama baru yang dipanggil sebagai Lexus Electrified, di mana bahagian utamanya adalah sistem kawalan pacuan elektrik Direct4 Wheel Drive Force Control. Sistem ini mengawal penyampaian tork dan brek antara dua gandar yang digunakan, demi memastikan cengkaman yang terbaik dalam pelbagai keadaan.

Selain daripada kecekapan, Lexus juga memberitahu sistem Direct4 ini dalam memberikan “rasa sebenar berhubung penuh dengan kenderaan kenderaan” kepada pemandu, sambil menyediakan keseimbangan yang ideal antara kebolehjangkaan dan keterujaan, bersama kehalusan dan keselesaan yang diambil penting oleh jenama tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required