Bekalan disk Lesen Kenderaan Motor mencukupi – JPJ

Bekalan disk Lesen Kenderaan Motor mencukupi – JPJ

Baru-baru ini terdapat sebuah penerbitan akhbar dalam talian melaporkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berhadapan dengan kekurangan bekalan disk Lesen Kenderaan Motor (LKM). Ini membuatkan ramai peniaga kenderaan mengalami kesulitan dalam urusan jualan sempena Tahun Baharu Cina.

Susulan dengan laporan terbabit, pihak JPJ telah mengeluarkan satu kenyataan dan menyangkal dakwaan tersebut. Menurut JPJ, bekalan disk LKM adalah mengcukupi bagi menampung urusniaga pelanggan di seluruh negara termasuk di cawangan JPJ, Pos Malaysia, MyEG dan PUSPAKOM.

JPJ turut menjelaskan, pihaknya bekerjasama dengan pembekal dokumen disk LKM untuk menghantar bekalan sebanyak 1,145,000 keping disk LKM kepada cawangan JPJ, Pos Malaysia, MyEG dan PUSPAKOM pada 1 Januari 2021 dan tambahan 420,000 keping lagi baru-baru ini agar tiada masalah putus bekalan timbul.

Malahan JPJ juga sangat peka dan memberi jaminan bahawa isu kekurangan bekalan disk LKM tidak akan berlaku supaya pengguna tidak lagi menghadapi kesulitan menjalankan urusniaga berkaitan LKM.

Dalam pada yang sama, JPJ turut menasihati para pelanggan agar mengutamakan urusniaga secara dalam talian serta tidak terburu-buru mendapatkan dokumen fizikal di kaunter-kaunter bagi mengelakkan kebanjiran orang ramai di cawangan JPJ dan rakan niaga ketika pandemik Covid-19. Ini adalah selaras dengan pengecualian memperbaharui Lesen Memandu Kompeten (CDL) dan Lesen Kenderaan Motor persendirian dari 1 Februari hingga 31 Mac 2021.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required