Rapid KL sediakan 15 laluan tambahan untuk Bas Perantara LRT merah jambu mulai 18 Februari ini

Rapid KL sediakan 15 laluan tambahan untuk Bas Perantara LRT merah jambu mulai 18 Februari ini

Rapid Bus Sdn Bhd menerusi Rapid KL telah menambah 15 laluan tambahan bagi perkhidmatan Bas Perantara LRT berwarna merah jambu mulai 18 Februari ini. Perkhidmatan yang diperkenalkan sebagai projek perintis September adalah inisiatif bagi meningkatkan kemudahan untuk para penumpang.

“Inisiatif ini adalah kesinambungan kepada projek perintis menggunakan bas berwarna merah jambu yang bermula pada 3 September tahun lalu, yang mana ia turut melibatkan penambahbaikan perkhidmatan Bas Perantara LRT di sepanjang 10 laluan, yang menghubungkan pengguna ke Stesen LRT Gombak, Taman Melati, Sri Rampai, Wangsa Maju, Setiawangsa dan Dato’ Keramat.

“Ia adalah sebahagian daripada usaha berterusan pihak kami untuk meningkatkan mutu perkhidmatan. Dengan penampilan baharu ini, kami mendapati bahawa para pelanggan dan orang ramai lebih senang membezakan di antara bas Perantara LRT dengan bas Rapid KL biasa,” ujar Ketua Pegawai Eksekutif Rapid Bus Sdn Bhd, Muhammad Yazurin Sallij.

Rapid KL sediakan 15 laluan tambahan untuk Bas Perantara LRT merah jambu mulai 18 Februari ini

Lima belas laluan baharu itu adalah Taman Dato’ Senu-LRT Sentul (T180), LRT Bangsar-Bangsar Shopping Centre (822), Putra Permai-LRT BK 5 (541), LRT Puchong Prima-Taman Mas Sepang (T603), Stesen LRT Taman Jaya-Taman Sri Sentosa (T640) dan Stesen LRT IOI Puchong-Taman Wawasan (T600).

Sembilan laluan lain termasuklah Stesen LRT Alam Megah-Sek 27 Shah Alam (T757), Stesen LRT USJ 21-One City (T778), Stesen LRT Kelana Jaya-Kelana Centre Point (T781), Stesen LRT Lembah Subang-Ara Damansara (T782), LRT Taman Bahagia-SS 6 (T783), LRT Taman Paramount-Kg Baiduri(T785), LRT Asia Jaya-Universiti Mahsa (T786), Stesen LRT Asia Jaya-Sekysen 14 & 17 (T787) dan Stesen LRT Kerinchi-Pantai Hill Park (T791).

Tambah Muhammad Yazurin lagi, maklum balas positif daripada para pengguna dalam satu kaji selidik yang dilaksanakan oleh Rapid Bus memberi keyakinan kepada pihaknya untuk meneruskan program berkenaan. Di mana 81% daripada responden berkenaan menyatakan mutu perkhidmatan telah meningkat di dalam pelbagai aspek seperti lebih senang dicam, pematuhan jadual, kekerapan dan ketersediaan bas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required