JPJ Kedah raih RM2j melalui siri plat pendaftaran KFC

JPJ Kedah raih RM2j melalui siri plat pendaftaran KFC

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Kedah telah mengumumkan keputusan tender JPJ Ebid bagi nombor pendaftaran siri KFC yang telah tamat pada 17 Februari lalu. Di mana siri KFC yang bidaannya dibuka sejam 13 Februari selama lima hari itu telah mencatatkan kutipan sebanyak RM2,108,364. Ia melibatkan pembida seramai 3188 orang yang mengambil bahagian dalam bidaan tersebut.

Menurut Pengarah JPJ Negeri Kedah, Abdul Rahman Emang Anyie, kutipan bidaan tertinggi bagi siri ini ialah “KFC 7” dengan jumlah bidaan sebanyak RM52,000 dan “KFC 9” sebanyak RM48,000.

“JPJebid ini menawarkan ketelusan bermula daripada transaksi pendaftaran sehingga pembayaran dibuat.
“Pembida boleh mengetahui kedudukan (ranking) secara ‘realtime’ dan tiada unsur-unsur campur tangan manusia,” katanya menerusi petikan laporan Sinar Harian.

Beliau turut berkata, nombor pendaftaran KFC cukup sinonim dengan jenama popular restoran makanan segera dan pasukan bola sepak Kedah. Sekaligus menjadi antara faktor siri nombor tersebut mendapat permintaan yang tinggi.

Setakat ini, bidaan tertinggi yang pernah direkodkan oleh JPJ Kedah ialah nombor pendaftaran KEN yang berjaya mencecah kutipan sebanyak RM4.8 juta pada tahun 2016.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required