UniMAP lancar siri pendaftaran kenderaan khas UR -bidaan telah dibuka hingga 4 Mac, sasar kutipan RM10j

UniMAP lancar siri pendaftaran kenderaan khas UR -bidaan telah dibuka hingga 4 Mac, sasar kutipan RM10j

Universiti Malaysia Perlis (UniMAP), menjadi pusat pengajian tinggi awam (IPT) terbaharu telah melancarkan siri pendaftaran kenderaan khas menerusi UR. Siri bidaan tersebut telah pun dibuka mulai hari ini sehingga 4 Mac hadapan.

Menurut Naib Canselor UniMAP, Prof Ir Ts Dr R Badlishah Ahmad, berkata walaupun UniMAP bukanlah universiti pertama yang melancarkan nombor pendaftaran khas ini, ia tetap mempunyai keistimewaannya tersendiri.

“Kombinasi kedua huruf UR ini diambil bagi mewakili huruf U yang juga adalah awalan perkataan UniMAP manakala R adalah nombor pendaftaran kenderaan rasmi bagi negeri Perlis yang juga identiti negeri Perlis,” katanya.

UniMAP lancar siri pendaftaran kenderaan khas UR -bidaan telah dibuka hingga 4 Mac, sasar kutipan RM10j

Bagi yang berminat untuk mendapatkan siri nombor tersebut, bolehlah membidanya menerusi pautan www.urplat.com. Di mana enam kategori nombor tersenarai dalam bidaan ini. Bagi kategori Diamond untuk pilihan UR1 hingga UR9, harga bidaan dibuka bermula RM200k dan RM300k. Manakala untuk Platinum pula, ia melibatkan UR10-UR99 dengan bidaan bermula RM25K dan RM100k.

Kategori Gold pula iaitu UR100 hingga UR99, bidaan bermula RM5k, dan Ruby untuk nombor digit terpilih dari RM5k dan RM35k. Untuk empat digit terpilih, ia diletakkan dalam kategori Jade dengan bidaan bermula RM1k dan RM25k. Serta Silver bagi UR1000 hingga RM9999 pula, tiada harga permulaan bidaan yang dinyatakan.

UniMAP menyasarkan penjualan siri nombor pendaftaran berkenaan mampu mencecah RM10 juta dan proses bidaan dikendalikan oleh syarikat yang dilantik, Aquatwo Sdn Bhd. Manakala proses pendaftarannya seperti biasa, perlulah melalui urusan dengan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required