BMW R18 Classic tiba di Malaysia – harga RM154,500

BMW R18 Classic tiba di Malaysia – harga RM154,500

Model BMW R18 sebelum ini tiba di Malaysia dalam versi First Edition, dijual pada harga RM149,500. Kini, BMW Motorrad Malaysia menambah satu varian bagi motosikal cruiser ini, iaitu R18 Classic, dan ia diperkenalkan dengan harga jualan RM154,500.

Perbezaan varian baru ini, dibandingkan dengan First Edition adalah ia dilengkapi dengan lebih banyak aksesori termasuk cermin penghadang angin hadapan, tempat duduk penumpang dan beg barangan tepi (boleh ditanggalkan jika mahu). Kemudiannya, ia juga didatangkan terus dengan tambahan lampu kabus LED di hadapan, cruise control serta rim hadapan 16 inci.

Bahagian lain adalah sama sahaja dengan R18 First Edition, termasuk enjin, yang menggunakan unit boxer 1,802 cc bersama padanan kotak gear enam kelajuan serta sistem syaf untuk menghantar kuasa sehingga 91 hp pada 4,750 rpm dan 158 Nm tork pada 3,000 rpm kepada roda belakang.

Pada bahagian brek, model ini dilengkapi dengan cakera berkembar 300 mm bersama angkup empat piston di hadapan, serta tetapan cakera di belakang. Suspensi terdiri daripada fork yang mempunyai kelongsong serta monoshock yang terletak di tengah dan boleh dilaras untuk tahap serapan serta pra beban.

Penunggang boleh memilih tiga mod tungggangan pada model ini, dan ia juga didatangkan dengan ciri Hill Start Control, Reverse Assist, Dynamic Brake Control, Engine Drag Torque Control (MSR) serta sistem tanpa kunci.

BMW R18 Classic ditawarkan dalam satu warna sahaja, iaitu Black Storm Metallic, dengan hiasan pinstripe putih seperti First Edition. Pemilik juga boleh menambah pelbagai lagi aksesori lain pada motosikal ini, melalui katalog yang disediakan oleh BMW Motorrad.


Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required