Perkhidmatan bas Rapid Penang percuma untuk pemegang Pas Mutiara MY30 mulai 1 Mac-31 Dis 2021

Perkhidmatan bas Rapid Penang percuma untuk pemegang Pas Mutiara MY30 mulai 1 Mac-31 Dis 2021

Kerajaan Pulau Pinang telah mengumumkan semua warganegara Malaysia yang memiliki pas Mutiara MY30 boleh menikmati perkhidmatan bas Rapid Penang secara percuma tanpa had di seluruh negeri tersebut. Menurut Exco Infrastruktur dan Pengangkutan, Zairil Khir Johari, kerajaan negeri akan menanggung kos langganan Pas Mutiara My30 sebanyak RM30 sebulan bermula 1 Mac 2021 sehingga 31 Disember 2021.

Katanya lagi, dengan peruntukan sebanyak RM3 juta, langkah proaktif ini diambil bagi membantu meringankan beban perjalanan harian pengguna bas yang terjejas pendapatannya sepanjang pandemik COVID-19.

Inisiatif ini membolehkan pengguna perkhidmatan bas menikmati perkhidmatan bas secara percuma di 50 laluan Rapid Penang dengan kos dibiayai oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Menurut Rapid Penang, bagi yang telah memiliki Pas Mutiara MY30, mereka tidak perlu membeli kad baharu sebaliknya hanya memperbaharui (renew) secara percuma bagi memastikan kad tersebut aktif. Sejak dilancarkan pada awal tahun ini, seramai 2,300 pengguna sudah memiliki Pas Mutiara MY30.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required