Ford Ranger Raptor X Special Edition – warna luaran unik True Red, ciri kelengkapan tambahan; RM216,888

Ford Ranger Raptor X Special Edition – warna luaran unik True Red, ciri kelengkapan tambahan; RM216,888

Sime Darby Auto ConneXion (SDAC) telah memperkenalkan Ford Ranger Raptor X Special Edition, yang ditampilkan dengan warna luaran yang lebih unik True Red. Selain dari warna yang menyerlah itu, varian terbabit yang eksklusif untuk Malaysia sahaja, turut didatangkan dengan pelekat corak kilat Raptor X pada bahagian sisi belakang.

Untuk bahagian dalamnya pula, ia diberikan alas karpet edisi istimewa dan bagi membezakannya dengan Raptor standard, varian ini juga tampil dengan kamera 360-darjah yang memberikan real-time dan liputan yang lebih meluas dengan paparan sekeliling kenderaan, serta perakam video digital (DVR) Kenwood dwi-saluran.

Ia turut didatangkan dengan penapis polarised binaan-dalam dan menawarkan pelbagai fungsi, termasuklah rakaman definisi tinggi (HD), pandangan sudut yang lebih lebar dan juga rakaman pandangan malam. Menerusi aplikasi mobil, kamera ini juga boleh disambungkan ke telefon bimbit untuk melihat paparan video yang telah dirakamkan.

Tiada perubahan mekanikal dilakukan, masih mengekalkan enjin 2.0 liter biturbo diesel empat-silinder, dengan hamburan kuasa 213 PS dan tork 500 Nm, dipadankan dengan kotak gear automatik Getrag 10R80 10-kelajuan.

Varian yang dipertingkatkan pada April tahun lalu, turut diberikan ciri baharu termasuk brek kecemasan sendiri (AEB) dengan pengesan pejalan kaki dan bantuan kekal lorong, lampu utama LED dengan projektor persegi baharu, penderia parkir hadapan, pengingat pemakaian tali pinggang keledar untuk penumpang hadapan serta USB port berhampiran cermin pandang belakang.

Ranger Raptor X ini ditawarkan dengan harga RM216,888 (atas jalan, tanpa insurans), dan didatangkan dengan waranti pengeluar selama lima-tahun/160,000 km, sama seperti barisan Ranger yang diperkenalkan pada Februari lalu. Harga bagi varian edisi istimewa ini adalah lebih RM6,000 berbanding Raptor standard, yang mengalami penurunan harga iaitu RM210,888 untuk model 2021.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required