EON melantik myTukar sebagai rakan trade-in

EON melantik myTukar sebagai rakan <em>trade-in</em>

Edaran Otomobil Nasional Berhad (EON) telah melantik myTukar sebagai rakan trade-in automobil. Menerusi kerjasama ini, platform kereta terpakai secara dalam talian akan menyediakan proses trade-in untuk pelanggan EON menerusi myTukar yang bertanggungjawab dalam melakukan pemeriksaan kenderaan terbabit.

EON yang sebelum ini merupakan pengedar Proton, kini merupakan anak syarikat kepada DRB-Hicom dan turut mengendalikan pengedaran buat Proton, Mitsubishi, Audi dan Volkswagen menerusi EON, EON Automart, Euromobil dan Hicom Auto. Buat masa ini EON memiliki 20 cawangan di seluruh negara.

“myTukar berasa berbangga untuk memulakan kerjasama ini dengan salah satu syarikat konglomerat Malaysia yang memiliki pelbagai cabang perniagaan automotif yang komprehensif. Kerjasama ini akan membolehkan EON memanfaatkan platform dengan teknologi milik myTukar untuk menyediakan penilaian yang pantas dan telus dalam urusan trade-in kenderaan kepada para pelanggan EON. Ini akan meningkatkan pengalaman pelanggan di rangkaian EON kerana mereka ini menjadi pusat sehenti yang lebih efektif,” kata CEO myTukar Fong Hon Sum.

Pengarah urusan kumpulan DRB-Hicom, Datuk Seri Syed Faisal Albar, pula berkata, “Trade-in selalu menjadi masalah buat pembeli kereta, yang mahukan proses yang lebih telus dan dipermudahkan. Kami yakin dengan sistem pertukaran inovatif myTukar ini dapat membantu meningkatkan penjualan kenderaan baharu di seluruh cawangan kami, dan yang lebih penting dapat meningkatkan pengalaman pelanggan. Ini akan mendorong kami memberikan lebih banyak nilai untuk pelanggan kami.”

Kolaborasi myTukar-EON buat setakat ini hanya bermula untuk Semenanjung Malaysia. myTukar telah pun mengembangkan operasinya secara agresif pada tahun ini dengan membuka tujuh cawangan baharu di seluruh negara. Untuk mengembangkan lagi sayapnya di Malaysia Timur, Kuching dan Kota Kinabalu juga dalam senarai perancangannya.

Platform kereta terpakai ini adalah yang pertama seumpamanya di Malaysia yang telah diberikan Pensijilan ISO 9001:2015 untuk Sistem Pengurusan Kualiti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • MUHAMMAD HAFIZ BIN YUSOF on Mar 18, 2021 at 8:49 pm

    honda terbaik dari dulu sampai sekarang✌

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required