Jeep Grand Cherokee SRT dilancar di M’sia – 6.4L Hemi V8, 475 hp/644 Nm, RM719k dengan SST 50%

Jeep Grand Cherokee SRT dilancar di M’sia – 6.4L Hemi V8, 475 hp/644 Nm, RM719k dengan SST 50%

Jeep Grand Cherokee SRT telah pun dilancarkan untuk pasaran Malaysia, menyertai barisan model yang lain termasuk Jeep Grand Cherokee Trackhawk yang menyertai Compass yang telah diperkenalkan di pasaran tempatan pada tahun lalu menerusi TAHB Automotive. Walau bagaimana pun, ia merupakan model tahun 2020 dan rasanya masih belum terlewat untuk diperkenalkan di pasaran sini.

Ia dipadankan dengan enjin 6.4 liter naturally aspirated Hemi V8 dengan hamburan kuasa hingga 475 hp dan tork 644 Nm. Angka prestasi tersebut sedikit dipertingkatkan berbanding model 2015 dengan 461 hp dan tork 624 Nm. Ia turut dipadankan dengan kotak gear automatik lapan-kelajuan dan pacuan semua-roda.

Ia turut diberikan tayar run-flat Pirelli Scorpion Zero berukuran 295/45R di hadapan dan belakang dengan roda aluminium bersama kemasan hitam sutera. Brek Brembo turut ditampilkan, memberikan kuasa berhenti yang mencukupi buat Grand Cherokee SRT, yang turut disertakan dengan kaliper enam-omboh pada roda hadapan dan empat-omboh di belakang.

Turut ditampilkan ialah mod pemanduan pilihan pemandu termasuk sistem peredam adaptif Selec-Track dengan mod Track, Sport, Auto, Snow dan Tow. Menurut Jeep, kapasiti tangki bahan api untuk jentera lasak ini mencecah 93 liter.

Di dalamnya, Grand Cherokee SRT menampilkan kulit Laguna dengan jahitan menyerlah dan logo SRT berwarna hitam pada tempat duduk hadapan, selain diberikan fungsi haba dan aliran udara. Ciri lain yang turut diberikan termasuklah penebat bunyi bising, pendingin hawa dwi-zon dengan kawalan suhu automatik, bumbung panoramik dan juga pencahayaan yang lebih semulajadi untuk dalaman kabin.

Untuk sistem infotainment, ia diberikan ketersambungan Apple CarPlay dan Android Auto yang menjadi sebahagian daripada sistem UConnect 4C dengan paparan 8.4-inci, sistem bunyi Harmon Kardon 825-wat, sistem audio premium 19-pembesar suara dan navigasi GPS.

Jeep Grand Cherokee SRT dilancar di M’sia – 6.4L Hemi V8, 475 hp/644 Nm, RM719k dengan SST 50%

Ciri tambahan lain termasuk kamera undur ParkView, Bantuan Parkir, enam beg udara merangkumi bahagian pemandu dan penumpang hadapan, bahagian tirai, sisi hadapan dan bahagian lutut.

Jeep Grand Cherokee SRT ditawarkan pada harga RM718,000 tidak termasuk pendaftaran, cukai jalan dan insurans, dan termasuk 50% pengecualian bagi cukai jualan (SST) untuk kenderaan model import sepenuhnya (CBU), sehingga 30 Jun 2020, dan model ini kini boleh didapati menerusi TAHB Automotive di cawangan Jeep Glenmarie.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required