Kerajaan mungkin jalankan PKP bersasar dan tidak menyeluruh selepas vaksinasi dilaksana – Muhyiddin

Kerajaan mungkin jalankan PKP bersasar dan tidak menyeluruh selepas vaksinasi dilaksana – Muhyiddin

Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin mengumumkan bahawa kerajaan tidak akan melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) secara menyeluruh bagi mengekang penularan Covid-19, sebaliknya akan dijalankan dengan lebih berstrategi.

Menurutnya, kerajaan akan melaksanakan strategi kawalan penularan wabak itu secara lebih bersasar dengan bersandarkan sains dan data untuk mengurangkan impak negatif terhadap aktiviti ekonomi negara.

“Pada masa sama, dengan mengambil kira pelaksanaan Program Imunisasi Covid-19 Kebangsaan, kerajaan berkemungkinan tidak perlu lagi melaksanakan PKP secara menyeluruh merangkumi seluruh negara atau sesebuah negeri.

“Sebaliknya, kawalan pergerakan hanya dilaksanakan mengikut lokaliti dan secara tertumpu kepada kluster berkaitan sahaja,” katanya dalam perutusan khas Program Strategik Memperkasa Rakyat dan Ekonomi (Pemerkasa) semalam.

Walau bagaimanapun beliau masih bertegas, selaras dengan Ordinan Darurat (Kuasa-Kuasa Perlu) 2021, pematuhan prosedur operasi standard (SOP) dan penguatkuasaan perundangan lebih ketat dan telus akan terus dilaksanakan bagi mengawal penularan wabak Covid-19.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required