SPYSHOT: Isuzu D-Max 2021 dikesan diangkut dengan treler di Malaysia – bakal dilancarkan tidak lama lagi?

SPYSHOT: Isuzu D-Max 2021 dikesan diangkut dengan treler di Malaysia – bakal dilancarkan tidak lama lagi?

Isuzu D-Max generasi ketiga telah dikesan diangkut dengan treler di Malaysia, yang kelihatan berhenti di tepi lebuhraya. Trak pikap ini dilancarkan di peringkat global pada Oktober 2018, tetapi Malaysia telah menangguhkan kemasukannya kerana ketika itu model facelift generasi kedua baru saja dilancarkan beberapa bulan sebelum trak generasi ketiga ini diperkenalkan.

Dengan adanya foto spyshot ini, trak pikap untuk pasaran Malaysia bakal menerima warna luaran biru dan jingga, bersama dua tona kemasan roda. Konfigurasi double-cab pastinya menjadi barisan utama model yang bakal dilancarkan ini. Selain versi single-cab yang juga akan ditampilkan.

D-Max baharu ini menggunakan binaan Isuzu Dynamic Platform – walaupun masih dengan struktur ladder frame, banyak penambahbaikan telah dapat dicapai – kini ia lebih selesa dan lebih senyap. Ia juga memiliki dimensi dan ukuran seperti berikut; 5,265 mm panjang, 1,870 mm lebar dan 1,790 mm tinggi, menjadikannya 30 mm lebih pendek, 10 mm lebih lebar dan lima milimeter lebih rendah; jarak antara rodanya pula ialah 3,125 mm, 30 mm lebih panjang.

Untuk pasaran global, ia diberikan dua pilihan enjin turbodiesel – 1.9 liter dan 3.0 liter empat-silinder turbodiesel – enjin kecil berkenaan yang sama diperkenalkan untuk pasaran Malaysia sebelum ini. Unit RZ4E-TC berkenaan menghasilkan 150 PS pada 3,600 rpm dan 350 Nm tork dari 1,800 hingga 2,600 rpm dengan gandingan kotak gear yang optimum untuk mendapatkan pecutan yang lebih baik.

Aspek keselamatan bagi D-Max generasi ketiga ini juga lebih meyakinkan, ia telah memperoleh penarafan lima-bintang daripada Program Penilaian Kereta Baharu ASEAN (ASEAN NCAP). Malahan ia juga menjadi trak pikap pertama yang menerima penarafan lima bintang daripada ujian pelanggaran Euro NCAP, serta ANCAP sendiri.

Keselesaan untuk bahagian dalamnya juga dipertingkatkan dengan beberapa ciri baharu termasuklah skrin sesentuh infotainmen sembilan-inci yang turut menyokong ketersambungan Apple CarPlay dan Android Auto.

Isuzu D-Max 2020 V-Cross 3.0 Ddi 4×4 M AT Double Cab

Isuzu D-Max 2020 Cab4 1.9 Ddi 4×2 Z MT Double Cab

Isuzu D-Max 2020 Hi-Lander 1.9 Ddi 4×2 ZP AT Extended Cab

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required