KTM Duke 200 2021 tiba di Malaysia – RM12,888

KTM Duke 200 2021 tiba di Malaysia – RM12,888

KTM Malaysia telah melancarkan model terbaru Duke 200 untuk pasaran Malaysia. Peningkatan utama pada model ini adalah rekaan luaran, yang menjadikannya lebih moden seperti Duke 390, dan dijual pada harga RM12,888 tidak termasuk insurans.

Kedua-dua lampu hadapan dan belakang Duke 200 2021 ini menggunakan unit LED, dan turut dilengkapi dengan DRL di hadapan. Tangki bahan apinya kini lebih besar, berkapasiti 13.4 liter, manakala tempat duduknya diubah untuk lebih bersesuaian dengan tunggangan agresif.

Enjin masih lagi sama seperti model sebelum ini, iaitu unit satu silinder berkuasa 26 hp dan 19.5 Nm tork, tetapi bahagian kotak udara serta ekos diubah sedikti supaya dapat mematuhi tahap emisi Euro 5.

Kelengkapan lain juga adalah sama, termasuk brek cakera depan dan belakang dengan angkup Bybre dan sistem ABS, fork WP, satu monoshock di belakang, rim 17 inci dengan tayar 110 mm di depan dan 150 mm di belakang serta panel meter LCD.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required