VIDEO: Isuzu D-Max 3.0L X-Terrain 4×4 AT di M’sia — varian paling tinggi, ADAS, kabin ala SUV; RM142k

Rekabentuk D-Max serba baru generasi ketiga telah menerima pembaharuan meluas, menjadikannya tampil lebih maskulin; ketinggian bonet dinaikkan 15 mm, sementara bahagian door sill juga dinaikkan 20 mm. Garis bumbung juga direndahkan 15 mm untuk memberikannya profil yang lebih sporty. Jarak antara rodanya pula ditambah 30 mm — menjadikan kabin lebih luas — manakala bukaan pintu ditambah 25 mm.

Varian paling tinggi yang baru diperkenalkan pula ialah 3.0L 4×4 AT X-Terrain, dengan beza harga sekitar RM14k berbanding 3.0L AT Premium. Tambahannya pula melibatkan cermin depan khas yang mengurangkan penembusan cahaya infra-merah, bilah pengilap aerofoil premium dengan pencuci bersepadu, rim aloi 18-inci dengan tayar 265/60 All-Terrain serta penghidup enjin jarak jauh.

Di dalam, varian ini juga satu-satunya yang menerima kemasan kulit coklat, kerusi pemandu dengan larasan elektrik lapan-hala dengan sokongan lumbar, larasan stereng teleskopik dan juga atas-bawah serta paparan skrin sentuh sembilan-inci — penambah baikan yang ternyata belum pernah disaksikan oleh D-Max setakat ini, dan melatakkannya setanding dengan trak pikap gaya hidup dari pesaing.

VIDEO: Isuzu D-Max 3.0L X-Terrain 4×4 AT di M’sia — varian paling tinggi, ADAS, kabin ala SUV; RM142k

Dari aspek keselamatan, varian tertinggi ini hadir dengan pakej ADAS lengkap; tujuh beg udara, amaran perlanggaran depan, brek kecemasan autonomous, kawalan melayar adaptif dengan fungsi Stop/Go, lampu tinggi automatik, amaran menukar lorong, penghindaran salah operasi pedal dan bantuan selekoh ditawarkan sebagai standard. Masih tiada kamera 360-darjah, cuma ada kamera undur dan sensor parkir sahaja.

Ini sedikit sebanyak perihal penawaran pada Isuzu D-Max X-Terrain terbaru untuk pasaran tempatan. Selebihnya, kami bawa anda untuk lebih mendekati model ini melalui video yang disediakan ini. Selamat menonton.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required