Kancil daif di jalanan yang jadi tular kini ditahan polis

Setelah menjadi tular beberapa hari kebelakangan ini di Tik Tok, sebuah kereta Kancil yang dilihat masih berjalan di atas jalan raya walaupun sudah berkeadaan sangat daif akhirnya ditahan oleh polis. Ini bukanlah kali pertama kereta dan pemandunya tular dan pernah menarik perhatian warga internet.

Kancil berkenaan berada dalam keadaan yang sangat teruk, dengan antaranya bahagian bumbung yang telah terpotong dan tayar depan sebelah kanan pecah serte remuk teruk — tetapi masih dilihat digunakan di atas jalan raya, seperti dikongsikan di laman Facebook Jabatan Siasatan Jenayah Trafik (JSJT).

Kancil daif di jalanan yang jadi tular kini ditahan polis

Pemeriksaan terhadap kenderaan dan pemandunya itu diketuai oleh YDH DSP Mohd Fadzli Mohd Yatim, Pegawai Turus Penguatkuasa Jabatan Siasatan Dan Penguatkuasaan Trafik Kuala Lumpur. Kereta terbabit tidak mempunyai cukai jalan dan pemandunya tiada lesen.

Turun ditahan ialah sebuah lagi kereta Kancil warna hijau yang tidak mempunyai nombor pendaftaran dengan cermin pecah dibahagian pintu belakang sebelah kiri. Kedua-dua kereta tersebut ditahan dibawah Seksyen 64 Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana tidak layak berada di atas jalan raya dan membahayakan pengguna yang lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required